אי ביזנס אישי ואסטרטגיית מידע

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול: E BUSINESS ואסטרטגיית מידע – 2233
שיווק מוצרים בנקאיים  באמצעות שירותים מקוונים תאריך הגשה : 21.9.2006
תוכן עניינים – מבוא
עמוד
2
1 . אינטרנט בעולם הנוכחי –
..עמוד 3-4
           1א.  מבוא – שירותים מקוונים            1ב.
שינוי מקוון            1ג.
מהותו של שוק מקוון
2 . מודלים השלכה למעשה ..עמוד 5-6
3 . יתרונות השוק המקוון -עמוד 7-8
          
3 א. יתרונות לקוח משימוש בשוק המקוון
4 . חסרונות לקוח משימוש בשוק המקוון ..עמוד 9
5. אסטרטגיית בנקים למכירה באמצעות שירותים מקוונים -.עמוד 10
6 . הצעות על מנת להגביר את השימוש בשירות נמקוון –…עמוד 11
7. סיכום מסקנות והמלצות …עמוד
1 2
8 . ביבליוגרפיה –..עמוד
1 3 – 14
מבוא
– עבודה זו הינה המשך ישיר של העבודה הקבוצתית בה דנו שרית ערה ואנוכי לגבי הסיבות בעד שיווק מוצרים בנקאיים באמצעות שירותים מקוונים. בעבודה זו אצרף את חלקו השני של העימות, נגד שיווק שירותים בנקאיים באמצעות שירותים מקוונים שנערך בעימות קבוצתי עם ליזה פורטנוי, ואעשה מכלול של כל הטיעונים בעימות באמצעות מודלים שונים מתעשיית מערכות מידע.
בעבודה זו השתמשתי במאמרים עדכניים , ספרות מקצועית כתבי עיתונים  וכן במאגרי מידע הקיימים בבנק הפועלים.   בנק הפועלים הינו הבנק המוביל בישראל אשר מספק שירותים פיננסים מקיפים ומקצועיים.
עוצמתו והצלחתו העסקית של הבנק נבנים ממוניטין של אמינות ,יושר ואמון שרוחשים לקוחות הבנק אליו ובין העובדים עצמם.
הבנק נוסד בשנת 1921 על ידי המוסדות המרכזיים של היישוב באותה עת : ההסתדרות הציונית וההסתדרות הכללית של העובדים העבריים בא"י. ב-
8 0 שנות קיומו, פיתח הבנק רשת סניפים ופעילות בנקאית מסחרית ענפה בכל תחומי הבנקאות. הוא מונה כ- 10,000 עובדים. קבוצת הבנק היא הגדולה בענף הבנקאות בארץ לפי אמות מידה של היקף האשראי, היקף הנכסים וההון העצמי. פעילותה של קבוצת הבנק מתרחבת למרבית תחומי העסקים. הקבוצה פעילה גם בחו"ל באמצעות סניפים, נציגויות וחברות בנות.  ( מתוך http://www.bankhapoalim.co.il/wps/portal/!ut/p/_.cmd/cs/ce/7_0_A/s./7_0_28N/_s.7_0_A/7_0_28N?categoryID=559&contentID=1
5 34 , תאריך כניסה 15.9.2006 ).
לבנק הפועלים יש שירותי אינטרנט אשר פועלים קרוב לשש שנים אשר במהלכם הם שוכללו ופותחו בהתאם לדרישות השוק. קיימים שלושה אתרים : למשקי בית, ללקוחות עסקיים ולסטודנטים, אשר עם השנים הותאמו אך ורק לשיווק שירותים באינטרנט. בעבודה זו בחנתי את הנקודות הבאות:
1. הגדרת המושג שיווק מקוון יתרונותיו וחסרונותיו.
2. מוצרים בנקאיים אשר נמכרים ע"י השיווק המקוון.
3. השפעת בעלי העניין על האסטרטגיה  של הבנקים.