ניתוח פריטים מעולם הפרסום - עבודה בסוציולוגיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1302
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

המחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה מבוא
לסוציולוגיה   תאריך הגשה : 31.01.05
  עבודה מס' 2 – ניתוח פריטים מעולם הפרסום עבודה זו עוסקת בניתוחן של פרסומות מסחריות מתוך העיתונות תוך שימוש בכלי ניתוח סמיוטיים. בבחינתי את הפרסומות ביקשתי לאתר מה ניתן ללמוד מהן ומהסמלים המופיעים בהן על המיתוסים הרווחים בחברה הישראלית. הפרסומות נבחרו מתוך המגזינים "בלייזר" ו"לאשה", גיליונות ינואר 2006.
פרסומת ראשונה אותה בחרתי לנתח הינה הפרסומת למוצרי החלב של "טרה". הפרסומת הופיעה במגזין "לאשה", גיליון 3006.
הפרסומת מוצגת על עמוד שלם והיא בעלת רקע לבן ברובה. במרכז הפרסומת מופיעה תמונה של ילד קטן כבן עשר הרץ בשדה ירוק. מתחת לתמונה מוצגים שלל מוצרי החלב של החברה כאשר הכותרת הינה "פעם הכל היה כל כך פשוט … גם היום. הטעמים האהובים של טרה. פשוט בריא.". בפרסומת מופיעים מספר סמלים אותם בחרתי לנתח בחלק זה. הסמל הראשון הוא הצבעים בהם עושה הפרסומת שימוש. הצבעים העיקריים הם לבן וירוק. הלבן, מבחינה קוגניטיבית, מתקשר  כמובן למוצרי החלב עצמם שצבעם לבן אך כמו כן יוצר הצבע במוחו של המתבונן תחושה של פשטות ושל ניקיון. ברמה גבוהה יותר, אשר ניתן להגדירה מיתולוגית, מסמן הלבן טהרה ובריאות.
הגישה הרווחת בכלל ובתחום המזון בפרט היא שמוצרים שצבעם לבן הם מוצרים בריאים. צבע נוסף המופיע בפרסומת ואשר גם אותו ניתן לנתח ניתוח סמיוטי הוא הצבע הירוק. הצבע אכן מופיע, באופן כמותי, פחות מאשר הצבע הלבן, אך הוא בהחלט מודגש גם באריזות המוצרים המצולמים, גם בשדה בו רץ הילד ואף בחולצה אותה הוא לובש. הצבע הירוק מלווה בתחושה של רעננות וחדשנות. הירוק הוא צעיר, רענן וטרי כפי שמצופה ממוצרי חלב בהם נושא הטריות חשוב ביותר.