ניהול אינטגרטיבי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11665
מספר מקורות 51

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה אינטגרטיבית זו ומכילה שלושה חלקים עיקריים המכסים את הנושאים; ניהול, פיננסים, כלכלה, מערכות מידע וסטטיסטיקה:
חלק א' ניתוח ההיבטים ההתנהגותיים, שיווקיים ותפעוליים של חברת HP LFP. הארגון מפתח, מייצר, משווק ומשרת 9 סוגים של מדפסות דיגיטאליות תעשייתיות בפורמט רחב שונות. חלק זה דן על רקע
על הארגון – הכולל: הצגת כללית של הארגון, מבנה ארגוני, אוכלוסיית הארגון פעילויות מרכזיות בארגון, סביבה תחרותית, מצב פיננסי,אסטרטגיה עסקית וסגנון ניהולי.  ניתוח היבטים ארגוניים:
תרבות ארגונית – סביבתה של חברת HP LFP כיום מתנהלת ב"תרבות מנחה". העובדים מעוניינים בעצמאות והאצלה ופחות בניהול, הם מכירים ויודעים את תפקידם ומטרותיהם.
תקשורת בין תת-קבוצות בארגון – מידע ,רעיונות והרגשות מועבר ב- HP LFP באמצעות תקשורת ישירה מובנית ופורמאלית. המידע מהווה את האסטרטגיה של הארגון והדרכים ליישומה מהווה התוכן.
קבלת החלטות הארגון – ענף מתפתח במהירות ובעל טכנולוגיה מתקדמת המחייב את הנהלת הארגון על כל דרגיה בתהליך קבלת החלטות נכון יעיל, קצר ואפקטיבי,בנוסף ליכולות תגובה ועבודת צוות ברמה גבוהה.
תמהיל השיווק – חברת HP LFP מציעה חבילת מוצרים שלימה הכוללת מכונה, דיו, מדיה ושירות, לפי חוזה שירות או אחריות או שירות לפי הצורך, לבחירת הלקוח ובמגוון עלויות. את הציוד יכול הלקוח לרכוש בכל מקום בעולם אשר החברה בה ממוקמת.
תפעול – בחברת HP LFP קיימים מדדים בסיסיים הנהוגים במחלקת השירות הנמדדים, מבוקרים ומשופרים תמידית מרבעון לרבעון. לשם כך מבקרת החברה את ביצועיה ורמות השיפור בעזרת ביקורות ה-ISO השנתיות.     בניתוח אינטגרטיבי בין שלושת ההיבטים נעזרתי במודל SWOT ו- TOWS על מנת להראות כיצד שלושתם קשורים ותלויים אחד בשני וכיצד ניתן להשתמש בחוזקות ובהזדמנויות על מנת להקטין ככל שניתן את החולשות והאיומים בארגון.     חלק ב' ניתוח פיננסי של חברת סרצ'אלון, העוסקת בתחום ייעוץ לקוחות במימון וקבלת משכנתא לדירה. הלקוחות המעוניינים בשירות על בסיס עמלה מבקרים ונרשמים באתר האינטרנט של החברה. בחלק זה ארבעה סעיפים:
ניתוח פיננסי של חברת סרצ'אלון – לפירמה קשה לשרוד וזאת כתוצאה ניתוח יחסים פיננסיים לא משביעים רצון הנובע מ:
יחס מבנה הון מורכב מ- 90% הון זר, יכולת פירעון חובות לקוחות נמוכה, אי יכולת החזר השקעה לטווח ארוך, עלות המכר והוצאות תפעוליות ומימון גבוהות מרווח המכירות ואינו מאפשר לפירמה להגיע לרווחי נטו.
הבדלים בין חשבונאות פיננסית לניהולית – חשבונאות פיננסית היא הביקורת על דוחות כספיים, שחברות מציגות לפני בעלי עניין וגופים שאינם במעמד ניהולי בחברה המבטאים פעילות שנעשתה בעבר כגון: . מאזן, דוח רווח והפסד, דוח על שינויים בהון העצמי ודוח על תזרימי מזומנים. חשבונאות ניהולית מטרתה לספק למערכת הניהולית הבכירה של הארגון מידע חשבונאי על פעילויות העסק בכל זמן נתון. נתונים ניתוחיים אלו מאפשרים למנהלים לקבל החלטות תקציביות פיננסיות וכמותיות. מידע שחסר ומערכת מידע – המידע הנחוץ לארגון סרצ'אלון שבעזרתו ניתן יהיה לקבל ניתוחים סטטיסטיים, מגמות, התראות והמלצות לקבלת החלטות הינה מערכת מידע מסוג MIS, האמורה לסייע לחברה לתכנן את התקציב לשנה הבאה על סמך תחזית ההכנסות מעמלות.
הבדל בין מערכת מידע חשבונאי לניהולי – מערכת מידע חשבונאית מספק את אותן דוחות פיננסיים שדובר עליהם בפרק הקודם ומערכות מידע ניהוליות כמו MIS, DSS, TPS, OIS, נועדו לסייע להנהלה לקבל החלטות ביצועיות על סמך הנתונים שהוזנו למערכת.
עפ"י נתוני חברת סרצ'אלון ניתן לזהות את הצורך בשימוש במערכות מידע ניהוליות זמן אמת על מנת שההנהלה תהיה מסוגלת לקבל החלטות ולתעדף פתרונות לבעיות הקריטיות לעסק. ההמלצות לחברת סרצ'אלון הם:
·         הטמעת מערכות מידע ניהוליות לקבלת החלטות עסקיות נכונות יותר ·         לנקוט באמצעי אבטחת מידע כלל ארגוני כלשהוא ·         איסוף מידע שיווקי רחב על הענף על מנת להקטין איומים ולזהות הזדמנויות עסקיות חדשות הוצאות פעילויות שהם לא ליבת העסק למיקור חוץ.   חלק ג' חלק זה מתפצל לשני סעיפים: כלכלה – ניתוח תאגיד OPEC תוך מענה על ארבע שאלות:
השפעת ההכרזה של תאגיד OPEC להגדיל את תפוקת הנפט בשניים וחצי מיליון חביות ליום היא הכרזה בעלת משמעות כלכלית, פוליטית וטכנולוגית גם יחד.
מצב השוק ללא השפעתם של משקיעים פיננסיים היו גורמים למשברים של חוסר איזון כלכלי שהמשמעות הישירה לשוק הנפט הייתה עלייה של מחיר חבית הנפט ללמעלה ממאה דולרים ומניע את השוק לפתרונות בעזרת אנרגיות חלופיות.
עתיד שוק המניות ושוק הנפט מושפעים ממחירי הנפט שימשיכו בעתיד לעלות מאחר וישנם מספר רב של גורמים אשר משפיעים על עלייה במחיר הנפט כפי שצוין בהרחבה ומהעובדה שכמות הנפט הגולמי הולך ופוחת.
מידת שיכלול שוק הנפט –  תאגיד OPEC אינו מקיים את אף אחד מהכללים שמאפיינים שוק משוכלל ולכן ניתן להסיק כי שוק הנפט העולמי, שאנו מושפעים ממנו, אינו שוק משוכלל והוא מאופיין כקרטל.    סטטיסטיקה – הצגת נושא למחקר שיווקי.
1.       שאלת המחקר – האם קיים קשר בין מין, גיל, מצב משפחתי, השכלה והכנסה כוללת למשפחה לבין מידת השימוש במנוע החיפוש ומידת חיפוש מתנות ורכישתן.
2.       אוכלוסיית המחקר היא תלמידי תואר שני באוניברסיטת דרבי. המדגם יכלול כ- 170 תלמידים בשיטת דגימה לא הסתברותית במדגם הנוחות.
3.       כלי המחקר יהיה שאלון המובנה מסה"כ
5 שאלות למילוי עצמי, תחילתו ב- 5 שאלות דמוגרפיות ולאחריו שאלון המכיל 20 שאלות המתייחסים לארבעת המשתנים האחרים.     תוכן עניינים
תקציר מנהלים. 2
תוכן עניינים. 4
מבוא. 5
חלק א. התנהגות ארגונית. 6
1 . הצגת הארגון 6
2 . ניתוח היבטים ארגוניים. 7
3 . שיווק – תמהיל השיווק של הארגון 10
4 . תפעול – מרכיבי איכות השירות בארגון 12
5. אינטגרציה בין ההיבטים השונים. 13
סיכום, מסקנות והמלצות. 15
חלק ב – ניתוח פיננסי 16
1 . ניתוח פיננסי של חברת סרצ'אלון 16
2 . הבדלים בין דיווח פנימי לדיווח חיצוני 18
3 . המידע החסר ומערכות מידע הנדרשות להשגתו 19
4 . הבדל בין מערכת מידע חשבונאי למערכת מידע ניהולי 21
סיכום, מסקנות והמלצות. 23
חלק ג – כלכלה וסטטיסטיקה. 24
1 . כלכלה. 24
2 . סטטיסטיקה – מחקר שיווקי 29
ביבליוגרפיה. 30 נספחים. 34
נספח א' – מוצרי החברה. 34
נספח ב' – מבנה ארגוני חברת HP LFP. 37
נספח ג' – ניתוח PEST. 38
נספח ד' – מפה תפיסתית שיווקית. 41
נספח ה' – מעגל הניהול השלם. 42
נספח ו' – דו"ח מאזן של חברת סרצ'אלון 43
נספח ז' – דו"ח רווח והפסד של חברת סרצ'אלון 44
נספח ח' – סיכום סוגי מערכות מידע ניהוליות. 45
נספח ט' – מודל אנתוני 46
נספח י' – הרחבת תפוקות הנפט בעולם  עתידי כחלק מאסטרטגיית OPEC. 47
נספח יא' – ראייה אסטרטגית של ערב הסעודית בהשקעותיה בנפט וגז 60 נספח יב' – האינטרס הסעודי בבלימת מחירי הנפט. 67
נספח יג' – כוח הנפט. 69