פיתוח עצמי וקריירה

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8388

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
אם תכניותיך לטווח של שנה אחת – זרע אורז אם תוכניותיך לטווח של עשור- שתול עצים אם תוכניותיך לטווח של מאות שנים- הדרך וחנך אנשים"  (קונפיציוס)        כך התחלתי מאמר במסגרת העבודה שלי  שמדבר על חשיבות שיפור תהליכי הדרכה בכלל וסדנאות שירות בפרט בעולם העסקי, וכך אני גם מרגישה לגבי תכנון הקריירה שלי. כאשר ישבתי והכנתי את העבודה , הבנתי עד כמה נושא זה מלווה אותי בחיי המקצועיים.  עד כמה הרצון להדריך ולהשפיע מלווים אותי בחיי.
הן במהלך הקורס והן במהלך הכנת עבודה זו, חשתי כי ההתנהלות שלי בקריירה נעה בדיוק על פי דפוס ההתנהגות, המקובל היום של שוק העבודה.
אם עד היום הבנתי מהם המטרות שלי והצרכים שלי במהלך חיפוש עבודה, במהלך ראיון ואף במהלך עבודה בארגון, אז היום אני יודעת לקרוא לילד בשמו. יודעת כי התנהלות הקריירה שלי הינה התנהלות מקובלת אשר מאפשרת לי להכיר ארגונים רבים וללמוד נושאים רבים ומגוונים וכמובן להרחיב את רשת המכרים שלי בעולמות השונים בהם אני נמצאת.  לטעמי תחום ההדרכה הינו תחום שתורם לי בכול מקום אליו אני מגיעה. מיומנויות ההדרכה שלי מאפשרות לי ללמוד נושאים רבים ומגוונים והיכולת ללמד אותם תורמת לי בארגונים השונים. במהלך חיי הקריירה שלי נמשכתי לארגונים בהם אוכל ליצור יש מאין – מהניסיון שלי וכמובן, ארגונים בהם אוכל להמשיך ולפתח עצמי מבחינה  מקצועית.
קורס זה נתן לי  לבחון את התנהלות הקריירה שלי ותרם רבות להחלטות עתידיות עליהם ארחיב בהמשך. אני מאמינה יותר שאט אט כול העולמות בהם עסקתי חוברים לעולם אחד ויתרמו לי בארגון הבא שאליו אגיע. תוכן עניינים:
שינויים ארגוניים. 4
מודלים תיאורטיים. 5
מודל הקריירה הפרוטאינית. 5
מודל העוגנים.. 6
שאלון האניאגרם?. 8
תיאור ההתנסות שלי הלמידה וההשפעה. 8
שיחת הערכה. 9
תיאור ההתנסות. 10 כיצד זה השפיע על הקריירה שלי 10 נושא משוק העבודה: נשים בעבודה. 11
למידה מההתנסות. 11
כיצד זה השפיע על הקריירה שלי:. 12
מטרת העל. 13
ביבליוגרפיה. 17
נספח 1. 18
נספח 2. 19
נספח 3. 20