הערכת שווי חברות - גולן מוצרי פלסטיק בע"מ - מטלה 2

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3300
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן עניינים
הצגת המודל –.1
ניתוח הסביבה העסקית על פי מודל פורטר 2
הקדמה מתחרים פוטנציאליים התעשייה ספקים לקוחות חלופות כוחות השינוי בחינת מידת האטרקטיביות של הענף פילוח של הכנסות החברה -..6
פילוח הכנסות על בסיס סוג מוצר פילוח הכנסות על בסיס אזור גיאוגרפי המלצה לגבי רמת הסיכון -…9
מקדם הסיכון השיטתי –10 מחיר ההון העצמי .10 מחיר ההון התפעולי WACC -11
חישוב מקדם ההשקעה –12
מאזן מתוקנן 2007 13
הערכת שווי החברה 14
תמצית מנהלים -15
ביבליוגרפיה –16
נספחים ריכוז דוחות כספיים "גולן מוצרי פלסטיק בע"מ" לשנים 2003-2007
הצגת המודל המודל הנבחר הינו מודל מספר 1, כאשר לפי מודל זה החברה הינה יציבה לאורך זמן ובעלת גידול קבוע לטווח ארוך, אין עליות או ירידות מפתיעות הנצפות לעתיד וההנחה הינה שהחברה גודלת מדי שנה.
כאמור, החברה הינה בעלת גידול קבוע שכן פוטנציאל הגידול נובע ברובו מגידול השימוש במערכות צנרת מפולאתילן מצולב כימי להולכת נוזלים וגזים בתחום הבנייה, התשתיות והתעשייה וכמו כן, גידול רב בביקוש לצנרת מחומרים מתוחכמים ועמידים מאוד.
מערכות הצנרת של גולן – פקסגול ומולטיגול, נמכרות בארץ ובעולם, ב-40 מדינות, במגוון רחב של שימושים ויישומים.
הודות לתכונותיהם המעולות ועמידותם הגבוהה, מהווים הצינורות של גולן אמצעי מצוין בפרויקטים רבים בתנאים קשים של קרקע וחומרים בעייתיים.
מתחילת השנה עלו הביקושים לצינורות פקסגול מכל רחבי העולם. ברבעון הראשון של  2007  חל גידול משמעותי של 15% בכמות המכירות, ומנהלי השיווק של גולן צופים הזמנות גוברות להמשך השנה.
אנו צופים כי החברה תגדל לאורך זמן – בעקבות חילופים בהנהלה הבכירה של חברת גולן מוצרי פלסטיק, לתפקיד המנכ"ל החדש נכנס עודד שביט, אשר לדבריו הישגיה יוצאי הדופן של גולן בעשר השנים האחרונות מהווים בסיס מצוין לקפיצת המדרגה הבאה הנדרשת מגולן מוצרי פלסטיק לצורך השגת יעדי הצמיחה והרווחיות כפי שהוגדרו ע"י הדירקטוריון. במקביל להחלפת המנכ"ל, השלימה חברת גולן מוצרי פלסטיק תהליך ארוך של קבלת היתר לצינור פקס 5 שכבות, באירלנד. ההיתר מאשר את השימוש בצינור 5 שכבות של גולן, בהתאם לדרישות התקן הבינלאומי ISO
1
5 875. הזדמנות מצוינת בעבור החברה.