עבודה גמר בשיווק - תואר שני - בנושא חברת עלית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7558
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

עבודה מסכמת בקורס שיווק ביה"ס למנהל עסקים תוכן עיניינים
1 . תמצית מנהלים.. 3
2 . המצב השיווקי הנוכחי. 4
2 .1 תיאור החברה – כללי 4
2 .2 תמהיל השיווק ותיאור המוצר. 5
2 .3 תיאור סביבת המיקרו של החברה. 14
2 .4 הסביבה התחרותית של החברה. 17
2 .5 סביבת המאקרו של החברה. 22
2 .6 השוק הבינלאומי: עלית אינטרנשיונל. 24
3 . ניתוח הזדמנויות – SWOT..
5
4 . הגדרת יעדים.. 31
5.
אסטרטגיה שיווקית – להשגת היעדים.. 32
6 .
תוכנית שיווקית.. 34
סיכום.. 39

1 .
תמצית מנהלים חברת "עלית" היא אחת מחברות המזון הגדולות והמובילות במשק הישראלי ואחת מעשרת היצואניות הגדולות של קפה שחור בעולם. במסגרת המאמצים להביא לגידול בנתח שוק ולצמיחה  מוגברת, נוקטת החברה באסטרטגיה של גיוון וחדשנות במוצריה: השקת מוצרים חדשים, "מתיחת פנים" למותגים וותיקים, הרחבת מותג ועיבוי קווי מוצרים שונים. אך ישנו סיכון סמוי באסטרטגיה זו. היא עלולה לגרום בסופו של דבר לשתי בעיות האחת: כרסום: מוצרי החברה יתחילו להתחרות אחד עם השני במקום עם המתחרים.
והשנייה בה מוצר חדש שהושק ולא התקבל בצורה טובה אצל צרכנים חדשים ישפיע על בחירתם במוצר אחר של החברה שכן התקבל בצורה טובה אצל לקוחות אחרים.
מכאן נובעת הדילמה שעומדת בפני חברת עלית: עד מתי להמשיך ולהשיק מוצרים חדשים  וגרסאות חדשות וכיצד להתגבר על סכנת הכרסום? הפתרון המוצע בעבודה זו מתבסס על הרעיון שעל החברה  לבצע שימוש נכון במרכיבי התמהיל השיווק שלה, על מנת להביא לבידול מובחן ומיצוב שונה לכל מוצר ומוצר, כך שכל פלח לקוחות ימצא את המוצר המתאים לו הכי הרבה. העבודה בפונט 14 מודגש, אינה כוללת ביבליוגרפיה