תכנון ליחידה עסקית חלק ב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3739

תקציר העבודה

תקציר חברת "בבר" הינה חברה לשירותי בר המעניקה שירותי בר אקטיבי ופאסיבי בכל רחבי הארץ, בניתוח אשר ערכנו בעבודה הראשונה הגענו למסקנה שהשוק בו החברה פועלת הוא רווי מתחרים ובעל יחסי רווח נמוכים עקב כך, בנוסף ראינו שאין לאף חברה (כולל "בבר") יתרון תחרותי, דבר אשר נובע מאופי הענף.
במהלך עבודה זו השוונו שני סוגי התרחבות לעסק, האחת אופקית, כלומר הרחבת העסק כפי שהוא כיום, והשניה היא אנכית, כאשר היישום של כך הוא פתיחת בר כמקום עסק בתל-אביב.
העמדנו את "בבר" אל מול מודל פורטר ומודל אנסוף, לאחר מבט על התוצאות הגענו למסקנה שעל העסק לבחור באסטרטגיה תחרותית של בידול ובנוסף באסטרטגיית צמיחה של פיתוח שווקים, האפשרות אשר עונה על שתי האסטרטגיות הנ"ל הינה ההתרחבות האנכית שכללה פתיחת בר כמקום עסק בתל-אביב.
סך ההכנסות של ענף הברים והמסעדות הינו 13.3 מיליארד שקלים, אשר מהווים גידול של כ-3% בשנת 2007 על פני שנת 2006 (עפ"י נתוני BDI 2008), מספר הסניפים של בתי קפה, מסעדות וברים נכון לתחילת שנת 2008 הוא 8,200, כ-116,000 איש מועסקים בענף אשר מהווים כ-4% בסך המועסקים במשק.
ערכנו מבנה ארגוני חדש לחברה כאשר סגנון הניהול נשאר עדין ריכוזי וכל ההחלטות מגיעות מהיזמים, קבענו מדיניות משאבי אנוש נדרשת ותרבות וערכים רצויים אשר התבססה כיאה לבבר על משפחתיות ואיכות, בנוסף ביצענו יישום פונקציונאלי של הרכש, הייצור, המכירות והשיווק.
ניתחנו סיכונים אפשריים בהקמת העסק והפעלתו כמו כניסה לשוק חדש וכדו' ותרחישים אפשריים וההתמודדות עימם כמו לדוגמא: על מנת להימנע ממצב של חוסר התרוממות של העסק, "בבר" יעסיקו את שירותיהם של היחצ"נים הטובים ביותר בתחום ובאזור הרלוונטי (איזור ת"א והמרכז), הם אלו שידאגו להפיץ את שם המקום ולהביא לקוחות.
לסיכום ערכנו תרשים גאנט של הקמת העסק והחזר השקעה צפוי, סיכמנו והמלצנו על כך ליזמים.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים …  3
מבוא
..   4
הגדרת המצב הקיים .   4
מאפייני הענף והסביבה –..   5
הגדרת האסטרטגיה הקיימת, מטרות ויעדים –.  5
אסטרטגיה נוכחית …   6
           אסטרטגיה עיסקית מומלצת –   6
חלופות –   6
ניתוח פישביין לאסטרטגייה תחרותית (פורטר) —  7
ניתוח פישביין לאסטרטגיית צמיחה (אנסוף) –..   8
חלופה מועדפת –
…   8
ניתוח הענף והשוק בהתייחס לשינוי —   9
מבנה אירגוני חדש …   10 מדיניות משאבי אנוש נדרשת ..   10           תרבות וערכים רצויים –..   11
סגנון ניהולי –.   11
יישום פונקציונאלי בהתיחס לשינוי —   12
דוח רווח והפסד חזוי    13
תזרים מזומנים חזוי ..14
מאזן חזוי ..15
סיכונים ..   16
תרחישים אפשריים ודרכי ההתמודדות עמם –.. 
1 6
סיכום    17
העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה