עבודת סמינריון - פרסום באמצעות SMS - אפקטביות הפרסום באמצעות מסרונים, בחינה כמותית מהותית בהסתמך על אמצעי שאלון מחקר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5302
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1. מבוא
2. מהו SMS
2 .1  אופני שימוש של הודעות SMS
3 .  פרסום ב – SMS
3 .1 סוגי הפרסום – חלוקה לפי שיטת ההצטרפות / עזיבה
3 .2  סוגי הפרסום – חלוקה לפי שיטת הפרסום
3 .3  סוגי הפרסום – חלוקה לפי מטרות הפרסום
4 . אפקטיביות הפרסום ב – SMS
4 .1 מחיר וסוג המוצר
4 .2 יסוד הסכמה
4 .3 יסוד הרלוונטיות
4 .4 התוכן הסלולארי – " 2 ציפורים במכה " (הסכמה ורלוונטיות)
4 .5 אפקטיביות הפרסום באמצעות SMS – סיכום ביניים 5. פרסום באמצעות SMS –  Case Studies 5.1 Dunkin Donuts 5.2 McDonald’s 5.3 Mercedes-Benz
6 . סיכום ומסקנות
1 . מבוא
הטלפון הסלולארי עבר מהפיכה רבת משמעות בשנים האחרונות. עד לשנת 2007 נמכרו בעולם מיליארדי מכשירים, כאשר מאות מיליונים מתוכם מצוידים במצלמות, חיבור אינטרנט, נגני מוסיקה, לחצני מצוקה ועוד. ההתפתחות הטכנולוגית האחרונה בתחום היא מכשירי ה"דור השלישי", אשר מספרם צפוי לעמוד בסוף 2007 על כ – 1.7 מיליון. אולם פרט לכך, מכשירי הטלפון הסלולארי הפכו גם למרכז בידור נייד המתפקדים כנגני מוזיקה וסרטים לכל דבר. התפתחות חשובה נוספת נראתה גם בתחום האינטרנט הסלולארי אשר באמצעותו צורך הלקוח תכני חדשות, כלכלה ומסחר. במקביל להגברת מנת חלקו של המכשיר הנייד בחיינו, ישנה מגמה הולכת וגוברת של פרסום סלולארי באמצעות הודעות טקסט. עבודה זו תתמקד בהודעות SMS (Short Message Service) ככלי פרסום ושיווק. משמעות הודעות הSMS  הינה שליחת הודעה כתובה לטלפון הסלולארי של צרכנים פוטנציאלים, כאשר קבוצת היעד יכולה להתבסס על קריטריונים כגון מועדון לקוחות קיים, טריטוריה גיאוגראפית וכו'.   באופן כללי ניתן לומר שתפקידו של פרסום הוא לקבוע ולשנות הרגלי רכישה קיימים של צרכנים. לפיכך, מטרת איש הפרסום המשתמש בSMS  היא ליצור תוכן אשר יגרום לצרכן הנחשף אליו לגלות עמדה חיוביות שתשפיע על התנהגותו הצרכנית בעתיד. עם זאת, אחת הבעיות הנפוצות בהודעות מסוג זה היא זלזול מצד הלקוחות, אשר מתייחסים אליהן כמעין "כהודעות זבל". הודעות אלו אינן נקראות ברוב המקרים ונמחקות מיידית תוך גרירת תגובה שלילית כלפי שולח ההודעה.
לפיכך,  נראה כי חלק ניכר מההשקעה בפרסומת SMS הולכת לאיבוד. אחת ממטרות עבודה זאת היא לבדוק את היתרונות והחסרונות הגלומים בשיטת הפרסום באמצעות הודעות ה – SMS. במהלך העבודה איישם את המודלים התיאורטיים העוסקים בפרסום ושיווק לתחום הפרסום באמצעות הודעות ה- SMS תוך השענות על  מחקרים  אמפיריים בנושא אפקטיביות ה – SMS ככלי פרסומי אפקטיבי.