שיפור עסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6529
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו בחנה את תחום השיפור העסקי בחברת גולד סנטר.
בחלק הראשון של העבודה נעשה ייזום פרויקט ה- Benchmarkingבהשוואה לחברת בזן והוצגו שלבי הפרויקט וכן מסמך Sow המגדיר את תנאי ההתקשרות שבין מזמין העבודה למבצעה.
בחלק השני של העבודה הוצגו הכלים לתכנון הפרויקט וביניהם: מסמך Wbs , טבלת שלבי הפרויקט, רשת Pert, לוח גאנט וטבלת זמנים ומרווחים.
בחלק השלישי נעשה ביצוע ובקרה של הפרויקט תוך כדי שימוש בפרופיל משאבים ופילוס משאבים ואף נעשתה הערכת תקציב מתאים.
לאחר מכן הוצגו הפעולות אשר חברת גולד סנטר צריכה לנקוט בסיום הפרויקט וכן ניתוח השינויים אשר יחולו לאחר יישום פרויקט ה-Benchmarking.
בחלק האחרון של העבודה נעשה שימוש בתהליך ה-Bpr על מנת ליצור תהליך חדש לתהליך הזמנת החומרים החסרים במלאי אשר לקוי בחסר. נבחר צוות Bpr לתהליך וכמו כן הוצגו שלבי ביישום של התהליך, הכרזות , שינויים כתוצאה מה-Bpr תרומת טכנולוגיית המידע וכן קריטריונים להימנעות מכישלון התהליך.
המסקנות העיקריות אשר נמצאו כתוצאה מהעבודה:
·        תהליך הזיקוק בחברה הינו לקוי ולפיכך יש להשתמש בתהליך ה-Benchmarking אשר יערך בהשוואה לחברת בזן על פני 23 שבועות ועלותו מוערכת כ-91,000 ₪.
·        ישנו חוסר שביעות רצון של הלקוח כתוצאה מתהליך הזמנת החומרים החסרים במלאי ולכן על החברה לפעול בתהליך ה-Bpr על מנת ליצור תהליך חדש טוב יותר.
  תוכן עניינים
  נושא                                                                  עמוד                                                                                                                             מבוא .4
              ייזום פרויקט ה-Benchmarking …5-9
              תכנון פרויקט ה-Benchmarking 10-13
              ביצוע ובקרה של הפרויקט –…14-16
              סיום הפרויקט –…17-18
              יישום BPR בארגון -.19-24
              סיכום –…
5               ביבליוגרפיה -26
              נספחים -.27-33
מבוא גולד סנטר הינה חברה המתמחה בזיקוק ומיחזור מתכות יקרות ומספקת מכירות זהב וכסף טהור, שירותי מעבדה, ייצור ואספקת משחות הלחמה, סגסוגות, אביזרים וחומרים לתעשיית הצורפות.
החברה הוקמה בשנת
1 985 ומתאפיינת בתודעת שירות ואמינות גבוהה. מפעל החברה הינו ממוקם באור יהודה ומונה כ-50 עובדים. המבנה הארגוני הינו פונקציונאלי כאשר בראש החברה עומד המנכ"ל, שהוא גם הבעלים, ומתחתיו 5 מנהלי מחלקות: מחלקת הזיקוק, מחלקת היציקה, מחלקת התפ"י, מזכירות והנהלת חשבונות.
לחברה 5 לקוחות עיקריים כאשר רוב לקוחות החברה הינם חברות גדולות לייצור ולשיווק של תכשיטים. כמו כן, המחזור הכספי של החברה בשנה הינו כ- 2.5 מיליון ₪.
תהליך הדגל של החברה הינו תהליך הזיקוק כאשר הוא מתבצע על ידי לקיחת חומרים כגון שמורגל, ליטוש, בוצות שונים, טבעות ושרשראות ועיבודם לחומר מזוקק כאשר בסופו של התהליך אותם חומרים הופכים  לזהב טהור וכסף טהור.
הטכנולוגיה הינה כימית ומתאפיינת בתנורים וטיגלים אשר מטרתם לשמור על חום החומרים על מנת לשמור על איכותם וכן למנוע את גלישתם. לחברה כ-6 ספקים כאשר מחצית מהם הינם ספקים מהארץ ומחציתם השנייה ספקים מחו"ל. יעדי החברה הן להגדיל את היקף הלקוחות והמכירות, לזקק זהב בתהליך מהיר ויעיל יותר ובנוסף להיכנס לשוק חדש- שוק הפלטיניום.