ניהול שיווק שירותים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4055
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תחום השירות מהווה מרכיב מרכזי בעבודת השוטר בכל יחידות המשטרה ומשפיע באופן ישיר על השגת יעדי המשטרה כארגון המספק שירותי משטרה בחברה דמוקרטית.
מדיניות השירות, הכללים והפעולות בנושא זה, מבוססים על מערכת ערכים, עקרונות, כללים ויישומים ייחודיים לארגון המשטרתי. מערכת זו מאפשרת לשוטר לתת לאזרחים שירות משטרתי איכותי.
הבנת תחום השירות ואופן יישומו בשטח באינטראקציות עם אזרחים, מהווים רכיב חשוב בהכשרת השוטר לתפקידו. בקיאות של שוטרים בתחום השירות משטרתי ויישומיו  מאפשרת להם לבצע באופן אפקטיבי ומקצועני את משימותיהם. יתר על כן, הכרת הנושא והבנתו מאפשרים לשוטרים להתמודד באופן מוצלח בדילמות וקונפליקטים עם אזרחים ובכך לחזק את אמון הציבור במשטרה ובעידודו לשתף פעולה איתה.
הטיפול בהטמעת גישה שירותית מבוסס על עיסוק בשלושה מישורים:
ü         ידע – הכרת כלים פרקטיים שהפעלתם מהווה מתן שירות במילה ובמעשה.
ü         הבנה – הבנת הקשר שבין הפעולה לבין התוצאה השירותית ואת הסיבות לרצון להיות גוף נותן שירות.
ü         הסכמה – מוטיבציה פנימית לבצע את הנדרש להשגת תוצאה שירותית.
בשנים האחרונות נושא איכות השירות במשטרת ישראל הוגדר כיעד מפכ"ל, מתוך כוונה לשפר את איכות שירותי המשטרה הניתנים לציבור האזרחים במדינת ישראל.
 מהלך זה מהווה חלק מתהליך אסטרטגי כולל אשר בסופו של דבר יביא למיקום משטרת ישראל בקו אחד עם ארגוני שירות ציבוריים ועם משטרות אחרות ברחבי העולם, אשר קבעו את נושא השירות כנושא אסטרטגי.
לאחר בחינת  השירות הניתן כיום לאזרח ע"פ מודלים מהספרות המחקרית והמקצועית במטרה לאתר ולזהות בעיות בשירות הניתן ע"י חוקרי המש"ל המלצתי לארגון הינה בס' מישורים:
המשטרה הינה ארגון, שרוב פעולותיו מבוצעות כשירות לאזרח. לכאורה, בארגון הנותן שירותים ואינו מוכר אותם באופן ישיר, נראה, שאין הכרח להשקיע משאבים רבים בשיפור השירות. במיוחד עולות טענות אלה כאשר מדובר בארגון מונופוליסטי                                               אולם, הביקורת על רמת השירות הנמוכה, יחסית, של המגזר הציבורי בישראל, הניעה גופים וארגונים ציבוריים להכיר בחשיבות השירות, ולפעול להטמעתו בארגונים ציבוריים כמו בארגונים העסקיים.
במשטרת-ישראל יש חשיבות רבה למתן שירות איכותי. המפכ"ל,  קבע את שיפור רמת השירות לאזרח כיעד מרכזי של הארגון. במסגרת זו נעשות  פעילויות  רבות לאיתור הצרכים של הציבור ולשיפור שירותי המשטרה הניתנים  בכל מוקדי השירות, החל במוקד הטלפוני 100, דרך היומנאי בתחנה, החוקר המקבל את המידע מהאזרח שנפגע, וכלה בסייר הנותן שירות בזירת האירוע.
העלאת איכות השירות תביא ליצירת מודעות חיובית לעבודת המשטרה, להגברת שיתוף הפעולה בין האזרחים למשטרה בסיוע במניעת פשיעה, להעלאת התדמית של המשטרה בעיני הציבור, לשיפור היכולת לגייס כוח אדם איכותי ולמיצוב המשטרה כגוף, השואף לאיכות ולמצוינות כמו בסקטור הפרטי  מתוך הבנה כי אלה יביאו להגדלת אפקטיביות הטיפול בתופעות פשיעה, ולהשגת יעדי המשטרה.
תוכן עניינים
מבוא …עמ'
3 מודלים של חוויית שירות -עמ' 7
ניתוח התחרות בענף –.עמ'
8 מפה תפיסתית -עמ' 9
תמהיל השיווק ..עמ'
1 1
מודל gap   -…עמ'
1 3
מודל אזור הסובלנות -…עמ'
1 4
מפת שירות -..עמ'
1 5
סיכום ומסקנות .עמ'
1 7
ביבליוגרפיה -עמ'
1 8
נספחים –…עמ'
1 9