קמפיין יחסי ציבור למשטרת ישראל

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6153
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

מס' מילים 6153
התקופה הנוכחית עומדת בסימן תמורות חברתיות, מדיניות, ביטחוניות וכלכליות אשר להן השפעה על החברה הישראלית ועל משימות המשטרה. לצד יצירת האיזונים שבין כל התפקידים המרכזיים של המשטרה, שמירה על ביטחון הפנים, מאבק בפשיעה, שמירה על הסדר הציבורי ומלחמה בנגע תאונות הדרכים, פועלת המשטרה להעמיק את הגישה השירותית לציבור ומטפחת את השותפויות עם הקהילה ועם כל גוף אחר למען קידום המטרות המשותפות כחברה. על מנת שמשטרת ישראל תעמוד באתגרים הרבים הניצבים בפתחה, זקוקה המשטרה היום יותר מתמיד לשותפות, התנדבות ומערך ניהול יחסי ציבור מקצועי שעשוי להביא את כל אזרחי ישראל לחוש זיקה ושייכות למשטרת ישראל, בין אם על ידי הרתמות פעילה (התנדבות) למאמץ המשותף ובן אם על ידי קיומה של אזרחות טובה מתוך כבוד לחוק ושמירתו.
כיום למשטרת ישראל אין מערך מקצועי ליחסי ציבור (קיים מערך דוברות בלבד). הפרשיות האחרונות מלמדות כי משטרת ישראל לוקה בחסר בכל הקשור ליחסי ציבור ואופן התנהלותה במשברים אלה, דבר המתבטא באוזלת ידה וחוסר תגובה נכון לפרשיות שנחשפו בתקשורת לאחרונה. עבודה זו עוסקת בקמפיין לשיפור תדמית המשטרה, תוך שימוש במודלים: SWOT, RACE, "גלגל ברנשטיין" ועוד הנתמכים בספרות האקדמאית המקצועית. כדי לבחון את תוכנית הקמפיין נלקחה תחנת משטרת ראשון לציון כמודל ליישום ובחינת מידת הצלחת הקמפיין, במטרה להרחיב את היריעה לכלל מחוזות משטרת ישראל.
אין ספק כי התקופה הנוכחית, חשיפת השחיתויות בצמרת המשטרה, מהווה נקודת מפנה המתבטאת בתדמית שלילית נמוכה ביותר של המשטרה, עד כדי, שלא ניתן לזכור תקופה דומה לה. מנגד זוהי הזדמנות של פז, לקחת וליישם את המלצות הקמפיין המוצע, הנגזרות מניתוחים והמסקנות, כדי לבחון את רמת השיפור שחלה בתדמית המשטרה מתוך השפעת הקמפיין בקרב אזרחי ישראל ובפרט  בקרב תושבי ראשון לציון.
מבנה העבודה:
תקציר מנהלים.. 2
מבוא. 4
מודל RACE.. 5
R – מחקר ( (Research. 5
סיכום SWOT פנימי:. 5
סיכום  SWOTחיצוני:. 5
ניתוח חיצוני על פי מודל PEST – 6
מודלים ביחסי ציבור. 8
מודל גרוניג 8
A- תוכנית ביצוע (Action) 9
מודל גלגל ברנשטיין 9
C – מודל תקשורת (Communication) 11
E – הערכת היישום בפועל (Evaluate) 15
ניהול משברים.. 16
סיכום ומסקנות. 19
ביבליוגרפיה. 20 נספח א' 22
נספח ב' 23
נספח ג'
5 נספח ד' 27
נספח ה' 30