עבודה אישית בקריירה ופיתוח עצמי ציון A

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5204
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תוכן עניינים
עמוד                                                                                                  נושא              תקציר מנהלים -..2
מבוא
-3        חלק 1 –  סקירה תיאורטית -.4      חלק 2 –  דוחות שיקוף  –10                חלק 3 –  תוכנית פעולה לקריירה –..20                 סיכום -24        ביבליוגרפיה –.
5 תקציר מנהלים מטרת עבודה זו היא  להבין את מעגל הלמידה , הכוחות הפועלים והדינאמיקה הקיימת בשוק העבודה  ואיך אני עם נתוני האישיים מסתגל לדינאמיקה זו , מתכנן ובונה תיק קריירה  ותכנית לקריירה עצמית ומצליח לעקוב לנהל וליישם אותה.
כמו כן עבודה זו מטווה דרך ותוכנית כיצד להכין את עצמי לקראת הקריירה העתידית שמצפה  לי, בנוסף בוחנת הן את הדרכים והן את הכישורים לקראת התפקיד הבא ולאלו שאחריו. בנוסף, מתוך בחינה של הספרות האקדמאית העוסקת בקריירה, למדתי על האופי המשתנה של מבני קריירה, בשילוב בחינת מגמות עכשוויות בשוק התעסוקה לבעלי השכלה אקדמית.
הצגתי דוחות שיקוף בעניין משמעות השינויים הללו במונחים של אפשרויות הקריירה העומדות בפניי, תכנון וניהול הקריירה, הן בהווה והן בעתיד הרחוק יותר.
אין ספק שקורס זה אפשר לי להבין ולבחור בחירות והעדפות קריירה, ולהתאים אותן למיומנויות האישיות שלי במבנה של תוכנית פעולה לקריירה .
בנוסף עזר לי הקורס לבחון מגוון תחומי קריירה מעשיים שמטרתם לסייע לי בקידום תהליך בחירת הקריירה והבחינה העצמית המתמדת.
בעבודה זו הבנתי את ההשלכות בשינויים של שוק התעסוקה ושל צורות קריירה שונות על פי סדרי עדיפויות אישיים, בחירות והעדפות בקריירה.
זיהיתי אסטרטגיות לקידום יכולת ההעסקה, פיתוח הקריירה וההצלחה האישית שלי. מבוא
שוק העבודה במאה ה-21
השתנה. לא סתם השתנה, הוא ממשיך להשתנות במהירות מסחררת, שדורשת מכולנו לחגור חגורות ולצאת למסע. בימים בהם תנודות העובדים ממשרה למשרה עולות בצורה משמעותית, הגלובליזציה והדינמיקה של חברות גורמות לשינויים ולתמורות בארגונים, וקצב השינויים בשוק התחרותי יוצר שינויים אסטרטגיים נוספים,לכן  נדרש כל אחד מאיתנו להשקעה נמרצת בפיתוח ובניהול הקריירה שלו. בדור הקודם, עוד חלמו על ארגונים יציבים שבהם ניתן להתבגר בכבוד. היום, האופציה הזו אינה קיימת. לפני חמישים שנה בלבד, זמן תעסוקה ממוצע של אדם בחברה היה 23.5 שנה. ב- 1996, המספר הזה כבר ירד ל- 3.5 שנים. היום מעריכים מומחים, כי בחור בן 20, שנכנס לשוק העבודה, יעבור שמונה מקומות שונים עד שיגיע לגיל 32.
פיטורים היום, אינם מעידים בהכרח על חוסר כישרון או מקצועיות. גם אנשי מקצוע מצוינים ומוכשרים, מוצאים את עצמם מחוץ לחברה. החדשות הטובות הן, שהאפשרויות המקצועיות בדור הזה גבוהות הרבה יותר, והדינאמיות של השוק, מאפשרות קידום מהיר יותר בקריירה, לאלו מאיתנו שיודעים איך לנהל אותה. בעידן כזה נדרשים כלים חדשים לניהול הקריירה: קשר צמוד עם השוק הוא הכרחי, הבנה לעומק של התנודות בשוק העבודה היא קריטית, ויש צורך להישאר תמיד עם היד על הדופק.
המודלים אשר נלמדו בקורס ובאים לידי ביטוי בעבודה זו הינם הכלים אותם בחנתי ואותם אני לוקח הלאה ואולי הם גם אלו אשר יסייעו לי לכוון  גבוה כל כך…    חלק 1
– סקירה תיאורטית התיאוריה של הולנד התיאוריה של הולנד- יש קשר בין טיפוסי אישיות שונים לבין בחירה במסלול קריירה וההנחה היא ששביעות הרצון תהיה יותר גבוהה ככל שתהיה התאמה גבוהה יותר לטיפוסי האישיות של הפרט לבין העיסוק שיבחר בו. “Acknowledges straight away that nobody exactly resembles any one type  ,but asserts that people resemble each type to different degrees .most of us resemble one type more than the rest ."                                (HOLLAND Arnold, Managing Careers into the 21
Century,1997,pg 107 ) בתיאוריה זו האדם יכול  בעל שילוב של מספר אישיות שונות.
" יתכנו מצבים או תקופות שבהן תנצל כישורים מסוימים ולא תנצל אחרים, או שתשתמש בכישורך באופן חלקי בלבד." ( אנוך מ.2000 עמ' 65).
בחינת המקצוע עפ"י הולנד נעשית בהתאם לנטיות האישיות ולכן החלק החשוב באדם הוא המודעות, התיאוריה מבדילה בין טיפוסי אישיות שונים לבין בחירה במסלולי קריירה. ניתן לבדוק באופן ספציפי מיהו הטיפוס שאדם מזדהה עמו ובהתאם לכך לערוך התאמה בין טיפוס האישיות של הפרט לבין העיסוק של הפרט. You will not be surprised to find that Holland`s key predition is that people who experience congruence will, other things being equal, enjoy more satisfaction and move success, and stay in the occupation or organization longer than those who "experience incongruence  (HOLLAND Arnold, Managing Careers into the 21
Century ,1997,pg 111 )   הולנד הגדיר שישה טיפוסים:
חקרני – טיפוס אינטלקטואל, סקרן, דייקן ובעל חשיבה אנליטית. אוהב לראות תוצאות ארוכות טווח, עבודה משרדית/במעבדה אוהב לעבוד לבד מבלי מעורבות רגשית עושה שימוש בחשיבה מופשטת לפתרון בעיות.
אומנותי –  חשוב לו להגיע להגשמה עצמית, למיצוי עצמי מתקשר לעולם האסתטיקה , אינו חומרי, אוהב תוצאות מוחשיות קצרות טווח אינדיווידואליסט, מקורי, ראייתו מופשטת, כושר יצירתי וביטוי גבוה תפיסה תלת ממדית חברתי –  עבודה כרוכה בקשר טוב עם אנשים מעורבות רגשית גבוה, אינו זקוק לתוצאות חד משמעיות. הקריטריונים להערכת עבודה אישיים פעיל ורגשני.
מאפייניו:
אוהב לתת מעצמו,פתוח, סובלן הומני, בעל יכולת הקשבה, אוהב חברת אנשים מסוגל לחיות באי וודאות.