10279 ניהול משאבי אנוש

תקציר העבודה

10279 ניהול משאבי אנוש – ממ”ן 14, ציון 93 – כולל הערות המנחה.

נושאים: טופס הערכת ביצוע, תשומות, תפוקות, הערכה יחסית, הערכה מוחלטת, תבנית הערכה, הערכת עובדים, הדרכה, פיתוח ארגוני, קריירה לפי הול והול, דפוסי קריירה אישית, הערכת ביצועי עובדים, ניתוח עיסוקים, תורת ההוגנות, תורת ההסתגלות, שיטות לתגמול עובדים, הדרכת עובדים, קריירה בארגון.

שאלה 1:
מצ”ב קטע מתוך טופס הערכת ביצוע; נתחו קטע זה והתייחסו, בין היתר, לנקודות הבאות:
א. האם הטופס מתייחס לתשומות או לתפוקות?
ב. האם הוא מתאים להערכת כל הדרגים בארגון?
ג. האם הערכה זו היא יחסית או מוחלטת?
ד. לפי איזו תבנית הערכה בנוי הטופס ומהן חולשותיו ביחס לתבניות הערכה אחרות?

ממדי הערכה טוב מאוד טוב כמעט טוב בינוני למטה מבינוני חלש חלש מאד מימד לא רלבנטי
10 9 8 7 6 5 4 0
מקפיד על איכות עבודתו – – – – – – – –
מגיע לתפוקת עבודה נדרשת – – – – – – – –
מבצע את הוראות הממונים – – – – – – – –
מתנהג בהתאם לנהלים – – – – – – – –
מייעל ומשפר את עבודתו – – – – – – – –
מסודר בביצוע עבודתו – – – – – – – –
עוזר ביוזמתו לעובדים אחרים – – – – – – – –
מתנהג בהגינות וביושר – – – – – – – –
משתלב בעבודת צוות – – – – – – – –

שאלה 2: ניתוח כתבה.
א. נתחו את תופעת “לא נעים לי” לפי הבעייתיות שבהערכת עובדים (מבחינת המעריך וגורמים ארגוניים).
ב. כיצד אפשר להשתמש בהדרכה ובפיתוח ארגוני כדי לפתור את הבעיה?

שאלה 3: תנודתיות בשוק העבודה.
נתחו את התופעה המתוארת לפי המושגים: א. הגדרת המושג קריירה (לפי הול והול), ב. דפוסי קריירה אישית.

שאלה 4: נתחו את הקשר שבין הערכת ביצועי עובדים לבין המושגים הבאים:
א. ניתוח עיסוקים (יחידה 5).
ב. תורת ההוגנות (יחידה 3).
ג. תורת ההסתגלות (יחידה 6).
ד. שיטות לתגמול עובדים (המאמר).
ה. הדרכת עובדים (יחידה 8).
ו. קריירה בארגון (יחידה 8).