ניתוח אירוע ביסודות המשפט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1234
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ביום 1.11.2005 חוקקה הכנסת חוק אשר מסמיך את שר התחבורה להעניק הנחה של 50% בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית. מתן ההנחות יהיה לאוכלוסיית הנכים, אזרחים ותיקים וכן תינתן הנחה לחיילי צה"ל במדים-  כל זאת החל מיום 1.1.2005.
בנוסף, קובע החוק כי אם התחבורה הציבורית לא תעמוד בלוחות הזמנים הרשמיים המפורסמים על ידה ויהיה איחור של מעלה ממחצית השעה, יוענק לנוסעים הנפגעים פיצוי של 50% מערך כרטיס הנסיעה, וזאת על פי שקול דעתו הבלעדי של עוזר שר התחבורה.
כמו כן קובע החוק כי לנוסעים זכות להשמיע את טענותיהם בפני ועדת ערר מיוחדת שתוקם לעניין זה. בפועל רק מעטים הצליחו להשמיע טענותיהם בפני ועדת הערר.
לאור החוק, החליט שר התחבורה להעניק לרכבת ישראל פטור מפיצוי לקוחות בגין איחורים של הרכבת ו/או עקב אי עמידה בלוחות הזמנים המפורסמים על ידה.
שאול הסטודנט מבקש לטעון כנגד החוק שחוקק לעיל וכנגד דרך הפעלתו.
רונית, אשר מצויה בחודש השמיני להריונה, הפגינה במחאה כנגד החוק בקול רם והציבה שלטים בגנות שר התחבורה מול הבניין בו נמצא משרדו של שר התחבורה. השומר בכניסה החליט להרחיקה אל מחוץ למתחם בכוח ודחף אותה לרצפה. רונית טוענת כי השומר הפר את זכויותיה מכוח הכרזת העצמאות. ראש ענף המוניות ומנכ"ל חברת האוטובוסים "בן" החליטו שאין הם מתכוונים לתת הנחות כאמור.
תאריך הגשה: 23.12.05
העבודה ללא ביבליוגרפיה