פרסום למגזר החרדי

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4294

תקציר העבודה

פרסום למגזר החרדי תוכן העניינים
                                                                                                                    עמודים                                                                                                                            מבוא                                                                                                    3
רקע תיאורטי                                                                             4
חלק מעשי                                                                                 10 סיכום ומסקנות                                                                                   15
נספחים                                                                                     16
רשימה ביבליוגרפית                                                                            18
מבוא
בשנים האחרונות אנו עדים לתנופה במחקרי התנהגות צרכנית, פוליטית, ובין-אישית. מכונים המבצעים מחקרים אלו, חברות פרסום, יחידות שיווק וגיוס בארגונים שונים – כולם מעונינים בשיטות ורעיונות הקשורים בחשיפת גורמים מעצבי התנהגות ובהשפעה על התנהגות מאמצע שנות ה-80 החלה מהפכה תקשורתית במגזר החרדי שכללה מעבר לשני עיתונים יומיים, הופעת שבועות על נייר כרום צבעוני ופרסום חוצות יעודי. בשנת 1993, כתוצאה מעליית איכות החיים במגזר ,השתנו הרגלי הצריכה, רשתות  המזון הגדולות נכנסות לשיווק קימעונאי במגזר וכך ניתן דגש מיוחד לשטחי מדף, דיילוּת, אריזות, מבצעים, מיתוג, עיצוב סביבת הקנייה ועוד.
התפתחות הטכנולוגיה יצרה מגוון עצום של מוצרים בכל ההכשרים המקובלים. שאלת מחקר מהי שיטת הפרסום העיקרית למוצרים, מותגים או תדמית לשני המגזרים?
האם במהלך העשורים האחרונים חל שינוי בשיטות השיווק למגזרים השונים בפרסומות?
השערת מחקר במהלך שני העשורים האחרונים השתנתה שיטת השיווק של מוצרים ומותגים והמגזר החרדי שעד לפני כן לא נחשף לפרסום ויחסי ציבור, החל להיות מחוזר מאוד ע"י המפרסמים. הסיבה לשינוי:
מטרת המחקר לבחון ולנתח פרסומות לאותו המוצר מבחינת פנייה לאוכלוסיות השונות. שיווק מוצרים ומותגים שונים לפלחי אוכלוסיה שונים, תוך מתן דגש על ההבדלים  התרבותיים. מטרת העבודה היא לבחון את הקשרים וההקשרים הקיימים בישראל, בין פרסום לחברה .
ובעיקר בתחום הפרסום בחברה רב תרבותית – המגזרים השונים באוכלוסיה.
שיטת המחקר   המחקר מבוסס על ניתוח תוכן איכותי טקסטואלי, שימוש בספרות מחקר ומאמרים וכן ראיון עם קופירייטר ממשרד פרסום 'מקאן אריקסון' המשמש כמנהל הפרסום למגזר החרדי מטעם המשרד.