מערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2995
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

בעבודה זו מוצע פתרון לניהול יעיל יותר של חברה אשר מייבאת מוצרי אופטיקה ומשווקת אותם לחנויות ברחבי הארץ . הפתרון היינו הכנסת מערכת מידע שתקל על הארגון כולו ותצבור יתרון תחרותי על פני המתחרים הרבים. מערכת המידע כוללת פתרונות לבעיות שונות בארגון וניהולו בצורה יעילה ומסודרת יותר כמו : רכש , שיווק , ייצוא , שירות לקוחות ( טיפול במוצרים שנמכרים ללקוחות ) , חיוב לפי שעות עבודה , ניהול רכוש קבוע , ניהול חוזים ( הפקת חיובים לפי חוזה ) , הנהלת חשבונות , תשלומים , ניהול פיננסי ותזרים מזומנים , תמחיר , תקציב , כח אדם , ניהול מלאי וכו'.
התוכנה המומלצת לרכישה עבור החברה מבוססת על תוכנת מדף הנפוצה בעידן המחשב האישי , תוכנה זו ניתנת לקניה ובזול יחסית , כמו כל מוצר צריכה. ומאחר וחברה זו אינה חברה עתירת ידע  העוסקת בפיתוח תוכנות עצמאיות ואינה דורשת תוכנות מיוחדות ויקרות הניתנות לרכישה מבתי תוכנה , פתרון זה של רכש תוכנות מדף הוא האולטימטיבי עבור החברה הן מבחינה הכלכלית והן מבחינת צרכיו.
התוכנה שתירכש תפעל בסביבת מערכת הפעלה המאגדת בתוכה קבצים המיועדים להנחות את המחשב לבצע סדרות של פעולות בסיסיות , ובכללן : פענוח פקודות המפעיל ותרגומן להנחיות ביצוע למחשב , גישה לנתונים האגורים בזיכרון או בדיסק , ביצוע פעולות חשבוניות וגרפיות פשוטות , ניהול המידע המצוי בזיכרון והמידע המגיע ממקורות חיצוניים.
לאחר ניתוח לעומק איזו תוכנה כדאית יותר לחברה , על החברה לרכוש את מערכת המידע עם התוכנה והחומרה המוצעים אם היא רוצה לצבור יתרון תחרותי ,להתייעל , ולהיות מסוגלת לענות על צורכי הלקוחות ביעילות ומהירות. תוכן העניינים
מס' שם פרק עמוד
1 .
מבוא
4
2 .  הצגת הארגון :
מבנה היררכי של הארגון הטכניקה העסקית של הארגון 5
6 7
3 .
היתרונות וההזדמנויות של מערכת המידע.
8
4 .
תרשים זרימת מידע תרשים זרימה 9
1 0 5.
 דרישות מהמערכת
1 1
6 .
קלט ופלט של המידע
1 3
7.
ניהול מידע
1 4
8 .
דרישות חומרה
1 5
9.
דרישות תוכנה
1 6
1 0.
סיכום
1 7
1 1.
ביבליוגרפיה
1 8