השפעת מאפייני תרבות על אופני קבלת ההחלטות בארגונים רב לאומיים: פרה סמינריון בקורס ניהול בין לאומי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2112
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

השפעת מאפייני תרבות על אופני קבלת ההחלטות בארגונים רב לאומיים: פרה סמינריון בקורס ניהול בין לאומי השפעת מאפייני תרבות על אופני קבלת ההחלטות בארגונים רב לאומיים פרה סמינריון בקורס ניהול בין לאומי תוכן העניינים
                                                                                                                      מבוא                                                                                                                            המשתנים הבלתי תלויים והמשתנים התלויים.                                                      השערות המחקר                                                                            רקע תיאורטי                                                                                                        השפעת מרחק הסמכות על אופני קבלת החלטות בחברה רב לאומית.                    השפעת אינדיווידואליזם / קולקטיביזם על אופני קבלת החלטות בחברה רב לאומית .                                                                                              3 .
ממצאים                                                                                      
4 . דיון                                                                                                          5.  ביבליוגרפיה.                                                                                             
1 .   מבוא
תהליכי הגלובליזציה שהתרחבו בשני העשורים האחרונים והופעתן של חברות רב לאומיות בזירה העסקית הבינלאומית, הביאו להסטת מוקד המחקר האקדמי הניהולי מסביבת העבודה הפוליטית של הארגון, שיטת המשטר  ותהליכים ארגוניים היסטוריים שהתחוללו בחברות שונות להשפעת הסביבה הסוציו תרבותית על התנהגותם של אינדיבידואלים וקבוצות בארגונים רב לאומיים (Sagie & Aycan 2003, Hofstede 2003). מטרתה של עבודה זו תהיה אפוא לבחון את האופן שבו היבטים ייחודיים של הסביבה הסוציו תרבותית משפיעים על דרך קבלת ההחלטות בחברות רב לאומיות. בחינה זו תאפשר למנהלים בחברות לאומיות ובין- לאומיות להבין את השורשים התרבותיים של התנהגויותיהם של העובדים ואת ההשלכות של התנהגויות אלו על התהליכים השונים של קבלת ההחלטות.
 שאלת המחקר תהיה אפוא: האם קיימת השפעה של מרחק הסמכות וממד האינדיווידואליזם- קולקטיביזם על האתיקה של תהליך קבלת ההחלטות ועל המעורבות של עובדים בתהליך זה.
משתני המחקר :
שני משתנים בלתי תלויים ושני משתנים תלויים נגזרים מתוך שאלת המחקר:
משתנים בלתי תלויים :
1.      מרחק הסמכות.
2.      ממד האינדבידואליזם/קולקטיביזם משתנים תלויים :
1.      מעורבות בתהליך קבלת החלטות (PDM).
2.      קבלת החלטות אתית כסטנדרטים, השיפוטים והנורמות הקשורים לסיטואציות ולהחלטות העסקיות.