ניתוח אירוע חברת תקשורת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4807
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים :
המצאת הטלפון שינתה את פני החברה  האנושית לנצח, אריאלי ( 2006 ) עם המצאתו של אלכסנדר בל בשנת 1876 את הטלפון , מאז שאפו אנשי המקצוע לפתח ולהרחיב את גבולות הטלפוניה  .
מאז שנת 1982 שוקדות חברות מובילות בעולם בתחום התקשורת על פיתוח פתרונות שיאפשרו שיחה ללא תלות בקווי טלפון תוך ניידות ועצמאות  גבוה של המשתמש  וסוג תקשורת זה כונה " תקשורת סלולארית .
(  lib.cet.ac.il ) השוק העסקי קלט בחום את הופעתן של חברות תקשורת שהתמחו בפתרונות תקשורת מסוג זה .
חברת התקשורת VODAFONE   פועלת ב-
6 9 מדינות ברחבי העולם ולה כ- 191 מליון לקוחות של טלפונים סלולאריים ברחבי העולם .
החברה  בחנה באמצעות   היהלום   של     PORTER     את  כדאיות הכניסה  ל-FIJI   בה פוטנציאל השוק קטן ועומד על 750,000 תושבים בלבד  .
הסיבה העיקרית לבחירתה של VODAFONE  להיכנס למקום היה בכדי לתת שירות גלובלי לתיירים הרבים המגיעים מכל רחבי העולם המערבי ל- FIJI ומבקשים להיות מחוברים באמצעות תקשורת סלולארית ללא הפסקה .
בשנה האחרונה עברה החברה מהפך ארגוני מתוך  רצון  להגדיל את מהירות תגובתה לשינויי הביקושים המהירים בשוק התקשורת הסלולארית , כך שלא ייווצרו מלאים של חומרי גלם ו/או מוצרים מוגמרים שממתינים לקונה, מצד אחד – וה-time to market   יתקצר, מהצד השני.
לאור שתי מסקנות אילו  בחרה VODAFONE   לעבור לעבוד  עם ספקים במודל של  OUTSORCING   הכולל   שינוי המבני בתוך החברה וחתימת חוזי עבודה   עם שתי חברות מובילות בתחום הפיתוח אפליקציות ושירותי תחזוקה  בתקשורת הסלולארית של  הדור השלישי והרביעי .
החברה  הטמיעה באמצעות תקני איכות בשירות  של TQM   ו-  JIT  את איכות השירות ללקוח , איכות המוצר תוך בחינה מתמדת של כל שרשרת האספקה והרכש  ולאחר הצלחת הטמעת תפיסות עבודה אילו בארגון החליטה לעבור לעבוד על פי תקן האיכות ISO 9000   בתוך הארגון ומחוצה לו מול הספקים וספקי המשנה .
הטמעת תפיסת  העבודה של   ISO 9000     בצורה חלקה התאפשרה הודות לכך שההנהלה והעובדים עברו תהליך משמעותי בהטמעת  תפיסות  TQM   ו-  JIT  והיו מוכנים לראות במהלך החדש רצף למהלכים הקודמים .
תוכן העניינים :

1 .       מבוא
.    ע"מ 4
1 .1   רקע
כללי על החברה –     ע"מ 5
1 .2   היבטים כללים של אסטרטגית החברה -…      ע"מ 5
1 .3    5  יעדי ביצוע  –..      ע"מ 6 – 7
2 .       שרשרת האספקה :  
2 .1   ההיבט האסטרטגי –      ע"מ 8 – 9
2 .1.1
ערוצי הפצה  –.       ע"מ 10
2 .2   מבנה  רכש ואספקה   .        ע"מ 10
2 .3   התקשרות עם ספקים          ע"מ  11
3 .       מדיניות האיכות וגישת   ISO 9000  :
3.1
היבטים אסטרטגיים – חשיבות , תועלות והשלכות תפעוליות  ( TQM   )-.      ע"מ 12
3 .2 הטמעה ויישום של גישת ISO 9000       ע"מ 12
3 .2.1 תהליכי שינוי –.       ע"מ 13
3 .2.2 השפעות התהליך על הארגון –       ע"מ 13
3 .2.3 התנגדויות        ע"מ 13
3 .3 נוהלי רכש
3 .3.1 תהליכי רכש ועבודה מול ספקים        ע"מ 14
3 .3.2 מבנה הרכש ב- VODAFONE          ע"מ 15
3 .4 נוהלי ספקים – הצגת נוהל התקשרות עם ספקים
3 .4.1 קריטריונים לבחירת ספקים -..       ע"מ 15
3 .4.2 ניהול ספקים –…       ע"מ 16
3 .4.3 .יתרונות  השיטה    –
      ע"מ 16
3 .4.4 נוהלי ISO 9000 -..       ע"מ 16 -18
4 .       סיכום , מסקנות והמלצות .        ע"מ 19
5.       ביבליוגרפיה  –        ע"מ 20
6 .       נספחים –..        ע"מ 21 – 24