ניתוח אירוע חברת תקשורת
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | ISO 9000, מדיניות איכות, נוהלי ספקים, נוהלי רכש, שרשרת אספקה |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 4807 |
מספר מקורות | 9 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים :
המצאת הטלפון שינתה את פני החברה האנושית לנצח, אריאלי ( 2006 ) עם המצאתו של אלכסנדר בל בשנת 1876 את הטלפון , מאז שאפו אנשי המקצוע לפתח ולהרחיב את גבולות הטלפוניה .
מאז שנת 1982 שוקדות חברות מובילות בעולם בתחום התקשורת על פיתוח פתרונות שיאפשרו שיחה ללא תלות בקווי טלפון תוך ניידות ועצמאות גבוה של המשתמש וסוג תקשורת זה כונה " תקשורת סלולארית .
( lib.cet.ac.il ) השוק העסקי קלט בחום את הופעתן של חברות תקשורת שהתמחו בפתרונות תקשורת מסוג זה .
חברת התקשורת VODAFONE פועלת ב-
6 9 מדינות ברחבי העולם ולה כ- 191 מליון לקוחות של טלפונים סלולאריים ברחבי העולם .
החברה בחנה באמצעות היהלום של PORTER את כדאיות הכניסה ל-FIJI בה פוטנציאל השוק קטן ועומד על 750,000 תושבים בלבד .
הסיבה העיקרית לבחירתה של VODAFONE להיכנס למקום היה בכדי לתת שירות גלובלי לתיירים הרבים המגיעים מכל רחבי העולם המערבי ל- FIJI ומבקשים להיות מחוברים באמצעות תקשורת סלולארית ללא הפסקה .
בשנה האחרונה עברה החברה מהפך ארגוני מתוך רצון להגדיל את מהירות תגובתה לשינויי הביקושים המהירים בשוק התקשורת הסלולארית , כך שלא ייווצרו מלאים של חומרי גלם ו/או מוצרים מוגמרים שממתינים לקונה, מצד אחד – וה-time to market יתקצר, מהצד השני.
לאור שתי מסקנות אילו בחרה VODAFONE לעבור לעבוד עם ספקים במודל של OUTSORCING הכולל שינוי המבני בתוך החברה וחתימת חוזי עבודה עם שתי חברות מובילות בתחום הפיתוח אפליקציות ושירותי תחזוקה בתקשורת הסלולארית של הדור השלישי והרביעי .
החברה הטמיעה באמצעות תקני איכות בשירות של TQM ו- JIT את איכות השירות ללקוח , איכות המוצר תוך בחינה מתמדת של כל שרשרת האספקה והרכש ולאחר הצלחת הטמעת תפיסות עבודה אילו בארגון החליטה לעבור לעבוד על פי תקן האיכות ISO 9000 בתוך הארגון ומחוצה לו מול הספקים וספקי המשנה .
הטמעת תפיסת העבודה של ISO 9000 בצורה חלקה התאפשרה הודות לכך שההנהלה והעובדים עברו תהליך משמעותי בהטמעת תפיסות TQM ו- JIT והיו מוכנים לראות במהלך החדש רצף למהלכים הקודמים .
תוכן העניינים :
1 . מבוא
. ע"מ 4
1 .1 רקע
כללי על החברה – ע"מ 5
1 .2 היבטים כללים של אסטרטגית החברה -… ע"מ 5
1 .3 5 יעדי ביצוע –.. ע"מ 6 – 7
2 . שרשרת האספקה :
2 .1 ההיבט האסטרטגי – ע"מ 8 – 9
2 .1.1
ערוצי הפצה –. ע"מ 10
2 .2 מבנה רכש ואספקה . ע"מ 10
2 .3 התקשרות עם ספקים ע"מ 11
3 . מדיניות האיכות וגישת ISO 9000 :
3.1
היבטים אסטרטגיים – חשיבות , תועלות והשלכות תפעוליות ( TQM )-. ע"מ 12
3 .2 הטמעה ויישום של גישת ISO 9000 ע"מ 12
3 .2.1 תהליכי שינוי –. ע"מ 13
3 .2.2 השפעות התהליך על הארגון – ע"מ 13
3 .2.3 התנגדויות ע"מ 13
3 .3 נוהלי רכש
3 .3.1 תהליכי רכש ועבודה מול ספקים ע"מ 14
3 .3.2 מבנה הרכש ב- VODAFONE ע"מ 15
3 .4 נוהלי ספקים – הצגת נוהל התקשרות עם ספקים
3 .4.1 קריטריונים לבחירת ספקים -.. ע"מ 15
3 .4.2 ניהול ספקים –… ע"מ 16
3 .4.3 .יתרונות השיטה –
ע"מ 16
3 .4.4 נוהלי ISO 9000 -.. ע"מ 16 -18
4 . סיכום , מסקנות והמלצות . ע"מ 19
5. ביבליוגרפיה – ע"מ 20
6 . נספחים –.. ע"מ 21 – 24