מימון וקבלת החלטות-Wear plc

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4435
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מבוא:
עבודה זו תעסוק בחברת Wear plc, אחת החברות הקמעונאיות המובילות בבריטניה בתחום ההלבשה. לחברה זו שתי חברות בת שהינם  Marks plc ו Sparks plc.
החברה צמחה והתפתחה לאורך השנים, פיתחה מחזור מכירות בסך 3958 מיליון ליש"ט, עם רווחים  המסתכמים   בכ-
3 16 מיליון ליש"ט. חברת Wear plc  מינתה מנכ"ל חדש, אשר בפניו ניצבות אופציות פעולה מהם הוא צריך לבחור – מיקור חוץ בחברת Mouse ltd, בנושא טכנולוגיית המידע או השארת פעילות זו בחברה. חלקה הראשון של עבודה זו מתמקד בחישובים למיניהם ובהיבט השיווקי של ההחלטה, תוך דיון נרחב  בשאלות הרבות המשתמעות מכל החלטה. בסוף החלק הראשון ולאחר כל הניתוחים  הנדרשים יש אפשרות לקבל החלטות פיננסיות משמעותיות מאד לחברה תוך בחינת כל השיקולים הרלוונטיים.
חלקה השני של העבודה דן בכדאיות השקת קו מוצרים חדש.
על סמך הנתונים מדוחות החברה חושב הערך הנוכחי הנקי, בהמשך מוצג דיון בנושא מחיר ההון הממוצע המשוקלל של החברה שעל פיו תקבל החברה החלטות לעתיד, וכן שיעור עלות הון אחרת היכולה להילקח בחשבון, גישת ה WACC וה CAPM רלוונטית לצורך קבלת החלטות בחברת Wear plc בתנאי שנתחשב ברמת הסיכון של הפרוייקט, השקת קו מוצרים חדש או לחילופין השקעת הון החברה באפיקי השקעה אחרים.
במטלה זו ניתחתי את חברת Wear plc בנושא תהליך מיקור חוץ לתחום טכנולוגיית המידע לחברת Mouse ltd, תוך בחינת ההיבטים הפיננסיים וההיבטים השיווקיים .
בעבודה מוצגים חישובים משמעותיים כגון, ניתוח מיקור חוץ מול ניתוח השארת תחום טכנולוגיית המידע בחברת Wear plc. כתוצאה מהניתוח התקבלו החלטות פיננסיות ושיווקיות והוצגו המלצות משמעותיות מאד לחברה ולהמשך קיומה.
בהמשך מוצג ניתוח והערכה פיננסית של חברת Wear plc כאשר ידוע כי מחיר ההון הנו שיעור התשואה שעל החברה להרוויח על השקעותיה על מנת לשמור על ערך השוק שלה במיוחד לאור העובדה שהחברה מהמובילות בתחום ההלבשה בבריטניה.
מחזור המכירות ורווחיה הגבוהים לאחר שנות צמיחה רבות מחייבים את החברה לחשב בצורה נכונה את מחיר ההון שלה ולשקול צעדיה כגון התחלת ייצור קו מוצרים חדש על מנת שלא להיכנס לקשיים כלכליים.
בניתוח מוצגים שעורי עלות נוספים שעל החברה לקחת בחשבון מעבר לעלות השקת הקו החדש, וגורמי הסיכון על סוגיהם השונים.  נבחנה גישת ה WACC ו CAPM במקום השקת קו מוצרים חדש שיכולה להניב תשואה גבוהה בתנאי שיתחשבו ברמת הסיכון של הפרויקט.
תוכן העניינים:
מבוא

2 תקציר מנהלים
4 מטלה מס' 1 – Wear plc מיקור חוץ יתרונות מיקור חוץ ניתוח פיננסי למיקור חוץ ניתוח פיננסי להמשך פעילות המחלקה בחברה חסרונות מיקור חוץ סיכום והמלצות 5
6
6
6 7
7
מטלה מס' 2– השקת קו מוצרים חדש שיטת ערך נוכחי נקי – ענ"נ חישוב השקת קו מוצרים חדש שיעור תשואה פנימי – שת"פ חסרונות השימוש בשיטת השת"פ מדד רווחיות סכום והמלצות
8 9
1 0
1 1
1 2
1 3
1 3
 התייחסות לטענות מנהל הייצור בחינת סיכונים
1 4
1 5-17
סיכום
1 8
ביבליוגרפיה
1 9