פרה סמינריניון - הבטים מוסריים החילם על המפרסם בעת שימוש נשים בפרסומות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4561
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

מבוא
נושא העבודה – כיום, בשוק התחרותי הפרסומת הינה כלי שיווק אגרסיבי ויעיל אשר מהווה את עמוד התווך של חברות עיסקיות רבות, המשתמשות בפרסומות כדי למצב עצמן ומוצריהן כמותג.
המפרסמים עמלים על יצירת פרסומות ראוותניות וחדשניות ובמרוצת הזמן תפקידן והצגתן של הנשים השתנה.
שאלת המחקר – מהם ההיבטים המוסריים החלים על המפרסם בעת שימוש בנשים בפרסומות?
חשיבות שאלת המחקר נעוצה בהיבט החברתי. אנסה לבדוק כיצד משפיעות הפרסומות על כוונת הקניה של הקהל והשפעתן על הדימוי העצמי, כאשר הדגש הוא על קניה לא עבור המוצר כתכלית אלא עבור המוצר כאמצעי. אדון בבחירותיהם של המפרסמים בעת שימוש בסמלים / אמרות שעלולים להפוך פרסומת לבלתי מוסרית. כמו כן ברצוני לבחון את אופן הצגת הנשים כדוברות / מציגות במרוצת השנים, התפקידים המגדריים המיוחסים להן והשימוש בגופן. הניתוח יבוצע באמצעות התאמת סקירת ספרות אל מול תיאורית מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות.
תוכן עניינים:
                                                                           עמודים
1 .         מבוא 3
2 .         פרק ראשון – אופן הצגת הנשים בפרסומות ותפקידיהן -4-6
3 .         פרק שני – השפעת הפרסומות על כוונת הקניה ועל הדימוי העצמי … 7-9
4 .         פרק שלישי – מהי פרסומת מוסרית? –10-13
5.         פרק רביעי – ניתוח פרסומת להשקת מכשיר סלולרי חדש של חברת פלאפון, ע"פ מודל השלבים -14-17
6 .         סיכום ומסקנות 18
7.         ביבליוגרפיה …19