ניהול ומנהיגות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3505
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים כמטלה בקורס " ניהול ומהיגות " קיבלנו על עצמינו לנתח ארגון במגזר הציבורי, אשר עוסק בעיקרו במתן קצבאות. תוך ניתוח המקרה והבנת הבעיות השוררות בארגון.
 כשלב ראשון זהינו את המגמות של הסביבה החיצונית, אשר משפיעות בכל זמן על הארגון. על מנת להציע  דרכים להתמודדות עם מגמות אלה ערכנו קריאה מקיפה של מקורות ביבליוגרפיים ולמדנו על הדוגמאות מארגונים אחרים. לאחר מכן ריאנו כיצד המגמות האלה נתנו את הפשפעתם על הנעשה במשרד שבפולצ'סטר, וכיצד מנהלים ועובדים בארגון מתמודדים עימם.
עוד בשלב זה הצגנו את המגמה העתידית של השפעות סביבתיות והערכנו באופן ביקורתי כיצד כדאי לארגון להתכונן אליהם על מנת לא להיות מופתע ומפסיד.
בשלב שני הצגנו טכניקות ותאוריות של ניהול ומנהיגות בעבר ובהוה וכיצד הן באים לידי ביטוי אצל מנהלי ומנהיגי הארגון. בחלק זה ערכנו השוואה בין התאמה לתאוריה של טיילור  ( מאה ה- 19 ) וכיצד היא מטבתאת בארגון לבין תאורייה של Hersey & Blanchard וכיצד המנהלים מחולקים על פיה. כמו כן גם כאן הוצגה ביקורתיות לגבי צורת ניהול של אותם המנהלים.
חלק האחרון של המטלה עסק במתן פתרונות ממשיים למנהלי הארגון. כאשר בשלב ראשון הוצגו פתרונות להתמודדות עם הסביבה החיצונית בעזרת שימוש במודל של רוסו ( 1995 ) "מפת החיבור". ובשלב שני הוצגה תאוריה של מנהיגות " מעצבת " , אשר תשמש את הארגון ליצירת דרכי ניהול יעילות ונכונות יותר לארגון, אשר הגיע למאה ה-21 ורוצה להצליח בו. תוכן עיניינים נושא עמוד מבוא
זיהוי מגמות בסביבה החיצונית אבחון סיגנון הניהול / מנהיגות הצעת פתרונות להשפעות הסביבה החיצונית ולבעיות בתחום ניהול ומנהיגות סיכום ביבליוגרפיה
3
4 -8
9-10
1 0-13

1 4

1 5
מבוא
אירוע אשר מתואר במטלה עוסק במשרד , אשר נמצא בפלצ'סטר, בריטניה ושייך ל"רשות לקצבאות" של המדינה. המשרד הנ"ל עוסק במתן קצבאות בנושאים שונים, כגון – פנסיות, קצבאות לאלמנות, מתן מענקים בעקבות מוות. בשל הפעילויות המרובות חולק המשרד לשתי מחלקות – מלחקת קצבאות " ארוכות טווח", אשר מורכבת משני מדורים ומחלקת " קצבאות קצרות טווח".
בנוסף לפעילות השותפת במשרד מייאשים עובדי המשרד גם משרד נוסף הנמצא בקריק.
כפי שניתן להבין  הארגון הנדון דומה מאוד להרבה ארגונים במגזר הציבורי.
מתוך ניתוח האירוע ניתן לעלות על מספר בעיות : חוסר אהדה של מנהל המשרד כלפי חלק מן העובדים, חוסר מעקב אחר ביצועים היומ- יומיים של העובדים, העדר הבנה ותמיכה של מנהל אחד את משנהו, העדר גיבוי מצד המנהלים לעובדים, היווצרות קובצות בעלי אינטרס אישי ולא ארגוני, חוסר  שביעות רצון הלקוחות מהשירות, קונפלירטים משמעותיים בין עובדי המחלקות ובתוך המחלקות.
לאחר הצגת סימפטומים הקשורים לבעיה העיקרית ננסה לזהות את אותה הבעיה ולהציע המלצות , אשר יתנו לארגון כלים יעילים לפתרון המצב השורר כיום.