סכיזופרניה בילדות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1392
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מגישה: סכיזופרניה בילדות- אספקטים התפתחותיים- מבוא- הניסיונות הראשונים להבין את הילדים הפסיכוטיים היו התפתחותיים בבסיסם. פרויד וממשיכיו הניחו שיש המשכיות של תהליכים פסיכוטיים מההתפתחות המוקדמת, משום שהסימפטומים הפסיכוטיים נחשבו למייצגים רגרסיה לשלבי ההתפתחות המוקדמים מאוד- תינוקות נחשבו כהוזים כחלק מהתהליך ההתפתחותי. קאנר הטביע את המושג אוטיזם של הפעוטות המוקדמת, שהגדיר תחת אותה הכותרת – "פסיכוטיות", גם את הסימפטומים האוטיסטיים וגם את הסימפטומים של סכיזופרניה בילדות. רק בשנות ה-70, בעקבות מחקרים שנעשו על ילדים עם אוטיזם או סכיזופרניה, שהוגדרו כפסיכוטיים, התחילו להבין החוקרים שהפסיכוטיות הילדית הינה מושג רחב מדיי, ושיש לעשות הבחנות בתוך המושג הזה. כך לראשונה ב-1980, הופיע ה-DSM השלישי עם המונח סכיזופרניה בילדות- כאשר ההגדרה הייתה העבודה ללא מקורות ביבליוגרפים