סכיזופרניה בילדות
| מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
| מקצוע | פסיכולוגיה |
| מילות מפתח | ילדות, ילדים, מחלות נפש, סכיזופרניה |
| שנת הגשה | 2007 |
| מספר מילים | 1392 |
| מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
מגישה: סכיזופרניה בילדות- אספקטים התפתחותיים- מבוא- הניסיונות הראשונים להבין את הילדים הפסיכוטיים היו התפתחותיים בבסיסם. פרויד וממשיכיו הניחו שיש המשכיות של תהליכים פסיכוטיים מההתפתחות המוקדמת, משום שהסימפטומים הפסיכוטיים נחשבו למייצגים רגרסיה לשלבי ההתפתחות המוקדמים מאוד- תינוקות נחשבו כהוזים כחלק מהתהליך ההתפתחותי. קאנר הטביע את המושג אוטיזם של הפעוטות המוקדמת, שהגדיר תחת אותה הכותרת – "פסיכוטיות", גם את הסימפטומים האוטיסטיים וגם את הסימפטומים של סכיזופרניה בילדות. רק בשנות ה-70, בעקבות מחקרים שנעשו על ילדים עם אוטיזם או סכיזופרניה, שהוגדרו כפסיכוטיים, התחילו להבין החוקרים שהפסיכוטיות הילדית הינה מושג רחב מדיי, ושיש לעשות הבחנות בתוך המושג הזה. כך לראשונה ב-1980, הופיע ה-DSM השלישי עם המונח סכיזופרניה בילדות- כאשר ההגדרה הייתה העבודה ללא מקורות ביבליוגרפים
