ממ״ן 13 בקורס ״מחוננות וכישרונות מיוחדים״ 10711.

תקציר העבודה

1. תיאוריה המניחה בסיס הנעתי ליצירתיות היא התיאוריה של פרויד ״הגישה הפסיכואנליטית״. פרויד הבדיל בין 2 סוגי תהליכי חשיבה: ראשוניים-לא רציונאליים, מאפיינים ילדים, ומשניים- רציונאליים ומציאותיים. על פי פרויד, אנשים יצירתיים מתאפיינים בגישה חופשית לתהליכי חשיבה ראשוניים ועוקפים את החשיבה הרציונאלית והמציאותית. תשוקתו של אדם יצירתי לדעת את הלא נודע נובעת מסקרנות מינית שלא סופקה בילדותו (גיל 3) ותסכול מחוסר סיפוק זה. תהליכי החשיבה הראשוניים מובילים את האדם היצירתי לחשוב מחוץ למציאות מה שמוביל אותו למצוא פתרונות יצירתיים ושונים. 2. תהליכי חשיבה ע״פ פרויד וע״פ גילפורד. 3. מאפייני ילד ע״פ טננבאום ורדפורד. 4. מהי מצוינות ומה הגורמים לה?