דימויי גברים ונשים בפירסומות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1805
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

הקדמה אפתח בתיאור הפרסומת :
הפרסומת לקוחה מתוך המגזין "בלייזר" המופנה בעיקרו לקהל יעד גברי.
נושא הפרסומת הוא  מחשב נישא הנקרא "FLYBOOK" . בתמונה מופיעה אישה מושכת ללא בגדים המוצגת מפלג גופה העליון ומחזיקה בידיה צמוד לגופה את המוצר ובכך מסתירה את חזה.  פניה לא משדרות הבעה מסוימת , אך המראה הכללי המטופח והמסוגנן שלה בשילוב עם תנוחת גופה ואופן החזקתה את המחשב משדר מיניות ומעורר סקרנות מצד הקורא.  בנוסף, המראה המסוגנן והמטופח של האישה (למרות שאינה לבושה) מתקשר למראה המסוגנן והמעוצב של המחשב הנייד אותו היא מחזיקה, וכך באמצעות האישה, מובלט מאפיין זה במחשב הנישא ומדגיש את יתרונו על פני מחשבים נישאים אחרים שקיימים היום בשוק.
בנוסף לכל אלה , כתובה האמרה: " התשוקה שלך     www.flybook.co.il  "  שכביכול  "קובעת עובדה" לקורא שהמחשב הוא התשוקה שלו , אך למעשה התשוקה מתקשרת באופן ברור לאישה. (הרי איך אפשר לחוש תשוקה למחשב נישא?!). האישה אם כך היא המתווכת והמקשרת בין מושא התשוקה למוצר. פרסומת זו היא אחת מיני רבות המציגות נשים באופן מגמתי במטרה לגרום לקהל היעד שלהם "לפעול" , משמע , לגרום לצרכן לקנות את המוצר על ידי מניפולציה פרסומית.
על אופן הצגת הנשים ותיאור התופעה החברתית ארחיב בהמשך העבודה.
מבוא
בעבודה זו אציג בתחילה את תיאור התופעה החברתית המצויה בפרסומת- שימוש במיניות נשית בפרסומות. לאחר מכן אנתח אותה לפי מאמרים אקדמאים העוסקים בתופעה עצמה ובפרסום  בכלל. ארחיב על דימויי  המגדר בפרסומות ולבסוף אנתח את התופעה  לפי  תיאורית הפמיניזם המרקסיסטי.