אלימות בקרב נוער עולה- אתיופים מול העולים מרוסיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 9532
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

תקציר העבודה   מטרת מחקרנו היא לבדוק את ההבדל ברמת האלימות בין קבוצת עולים של בני נוער בגילאי 12-17 , בני הדור שני לעולים (מבריה"מ ואתיופיה) לבין קבוצת צברים באותו הגיל וכמו כן לעשות השוואה ברמת האלימות בין שלושת הקבוצות (עולים מאתיופיה,עולים מברה"מ וקבוצת הצברים).
משתתפי המחקר :  שישים נבדקים בני נוער שנמצאים במסגרת לימודית (בית ספר) ונדגמו במהלך פעילות במתנסי"ם באזור ראשון לציון ובאר יעקב.
הבדיקה נעשתה על ידי העברת שאלון אנונימי עם הסבר מצורף פרונטלי לפני העברת  השאלון ,  השאלון עוסק תוקפנות  והוא נכתב על ידי  בס וורן ותורגם על יד מחול,ע' ,2002(Buss&Warren,2000) השאלון היה בנוי מ-  34 פריטים שמתחלקים ל- חמישה סוגי אלימות – ( פיזית ,מילולית,עקיפה ,עוינות,כעס).
נמצא כי, רמת האלימות הכללית הגבוהה ביותר נמצאה אצל בני הנוער עולים מאתיופיה (2.976) במקום השני בני הנוער מקבוצת הצברים(2.64) ואחרונים הם בני הנוער עולים מברה"מ(2.32).
כמו כן בכול סולם בנפרד נמצאו תוצאות זהות במיקום (אתיופים,צברים ,רוסים).
כמו כן ברמה הכללית של האלימות כמעט ולא נמצא הבדל בין קבוצת העולים (בני נוער עולים מאתיופיה וברה"מ יחדיו) ואצל בני נוער הצברים. כאשר אצל הצברים 20 נבדקים ואצל העולים 40 (עולים מאתיופיה וברה"מ יחדיו).
                  במחקרים עתידיים על מנת לשפר את מחקרנו היינו מגדילים את מספר הנבדקים, חתך נבדקים רחב יותר  ( גילאים,מין ),בניית שאלון מפורט יותר וגם בכדי לנסות למנוע דיווח שקרי לנסות לנהל שיחה עם כול נבדק לפני העברת השאלון                                                        תוכן עניינים
תקציר                                                                                                               2
מבוא                                                                                                                 16-3
1 .1-אלימות בקרב בני נוער
1 .2-הגירה
1 .3-שלב הקליטה
1 .4-ישראל והגירה
1 .5-העולים מברית המועצות ומאתיופיה
1 .6-הגירה ופשיעה
1 .7-השערות שיטה                                                                                                                               
1 7
2 .1-נבדקים
2 .2-כלים
2 .3-הליך                                                                                                                       תוצאות                                                                                                            
2 7-18   דיון                                                                                                                 
3 5-28                                       ביבליוגרפיה                                                                                                     
3 7-36
נספחים                                                                                                                42-38