תקשורת שיווקית משולבת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6853

תקציר העבודה

אופי החברה:
תחום העיסוק: רשת מכרזים קמעוניים לשיפור הבית. הום סנטר הוקמה בשנת 1992 והיא רשת חנויות לתחזוקה ולהשבחת הבית הגדולה ביותר, השולטת בשוק הישראלי. חנויות החברה מציעות מבחר מלא של מוצרים להשבחת הבית, דוגמת כלים, צבעים, פרזולים, מטבחים, פרטי גינון, ובנוסף למוצרי ליבה אלה החנויות מציעות כלי בית, רהיטים להרכבה עצמית, אביזרי רכב, מוצרי טקסטיל ועוד.
רשת הום סנטר מייחסת חשיבות רבה לרמה הגבוהה של שירות הלקוחות. החברה מעודדת חוויית קניה משפחתית באמצעות מבחר המציע " הכל לבית " במחירים סבירים ומדגישה את רמת שירות הלקוחות הגבוהה בכל אחת מהמחלקות באמצעות צוות עובדים מנוסה.
מבנה החברה:
ממועד ההקמה, הום סנטר צמחה במהירות ומפעילה כיום כ – 40 חנויות בכל מדינת ישראל, עם היצע של
5 000 פריטים ושטח רצפה כולל יותר מ – 80000 מטרים מרובעים. נתח שוק של החברה בישראל על פי ההערכה הינו כ –
2 5%. 40 חנויות החברה כוללות חנויות במתכונת " מחסן " וכן חנויות " אקספרס ". חנויות הדגם סופר הום סנטר, ליד רחובות, בגעש ובמפרץ חיפה מוכרות בנוסף להיצע המוצרים המלא גם מבחר מקיף של חומרי בנייה, קרמיקה, רעפים ועוד. בנוסף החברה דואגת להתרחבות איזורית. בשנת
1 999 נפתחה החנות הראשונה בניקוסיה, קפריסין וכבר בשנת 2001 נפתחה חנות שנייה בפאפוס. הום סנטר נוקטת בצעדים לכניסה לשוק " עשה זאת בעצמך " ברוסיה.
בשנת 2005 החברה הגדילה באופן משמעותי את אחיזתה בנדל"ן, שותפויות קימונעיות ובלוגיסטיקה.  בנוסף נבחרה כשלושה אתרי נדל"ן במוסקבה, ירוסלבל וסרטוב. כמו כן נוקטת הום סנטר בצעדים ראשונים לכניסת הרשת למדינות יגוסלביה.
המבנה הארגוני:
את רשת הום סנטר ניתן לייחס לארגוני ייצור ושירות – שתרומתם היא הפקה של מוצרים. חלוקת העבודה נעשית לפי שיטת חלוקת עבודה אנכית/קווית:
– חלוקה זו מתבצעת על פי הרמות השונות במדרג הארגוני – בתורת הארגון המודרני מבחינים בשלוש רמות אירגוניות מרכזיות:
1) רמה בכירה – קובעי מטרות ומדיניות הארגון
2 ) רמת ביניים – דרג ניהולי המתרגם את המדיניות להנחיות ולתוכניות מפורטות ועוסק בהכוונת הדרגים     הנמוכים
3 ) רמות נמוכות – ממונה על יישום, ביצוע והוצאה לפועל של תוכנית תוכן עניינים
הצגת החברה — 3
הצגת המבנה הארגוני –4
תמהיל המוצרים 5
שווקי המטרה –6
מאפייני התנהגות צרכנים – 7
מיצוב 9
פעילות תקשורת שיווקית נוכחית – 10 ניתוח סביבת מיקרו ומאקרו — 13
מטרות שיווקיות של הום סנטר 16
יתרונות תחרותיים – 17
נכסיות המותג והמיצוב 18
מדרג ההשפעות 19
אסטרטגיית המסר 20 תקשורת שיווקית –
2 1
פירוט תמהיל המוצרים — 22
תמהיל הקידום 24
תכנון משולב ולוח גאנט
2 5
ביבליוגרפיה -26