עבודה סמינריונית: יעילות הפרסום- השפעת המוזיקה בפרסומות.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4869
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

א.                    הבעיה המחקרית האם קיים קשר בין השימוש במוזיקה בפרסומת לבין כוונות הקניה של הצרכנים?
ב.                     הרקע לעריכת המחקר עבודה זו בוחנת את הקשר בין פרופיל המוסיקה הנשמעת בפרסומת לבין השפעתה על כוונת הקנייה של הצרכנים. במהלך העבודה אסקור את המגמות השונות הקיימות כיום בעולם לגבי השימוש במוסיקה בפרסום והאפקטיביות שלהם ככלי עזר פרסומי ואנסה להבין כיצד שימוש במוסיקה משפיע עלינו כצרכנים.
לשם כך אגדיר תחילה מהם פרסום ופרסומות, עמדות הצרכנים, תגובותיהם וכיצד אלה מושפעים ממוזיקה שונה בפרסומות.
בנוסף, אערוך מחקר אשר מטרתו לבדוק את השערת המחקר בדבר השפעת המוזיקה על עמדות ונכונות הקנייה של המוצר.
יעילות הפרסום והשפעת הפרסומות הינה נושא רחב המשלב אספקטים רבים אשר יכולים להשפיע בצורה שונה על התנהגות הצרכן. בפרסומת הצרכן חשוף להשפעות שונות של צבע, קול, תוכן, מציגים ועוד…
המחקר בעבודה זו יתמקד בהשפעת המוזיקה בפרסומות בכלל וקצב והתאמת מוזיקת הרקע בפרט על היזכרות ועמדת הצרכן למוצר. בחרתי בנושא יעילות הפרסום והשפעת המוזיקה משום שלדעתי שזהו נושא רלוונטי ואקטואלי ביותר, בפרט בתקופה בה אנחנו הצרכנים נחשפים ללא הרף לכמויות עצומות של מסרים פרסומיים.
פעמים רבות, נעשות מניפולציות שונות מצד המפרסמים על מנת למשוך את תשומת לב הצרכנים ולהביאם לקניית המוצרים/ השירותים המוצעים להם. לכאורה הצופה מושפע מתוכן הפרסומת, הדמויות שבה, הצבעים וספק אם הוא מבין שהצלילים והמוסיקה שנרקמת מאחורי הפרסומת גם הם בעלי כוח השפעה בפני עצמו .
ג.                     שיטות וגישות המחקר בעבודה זו נשעה שימוש בשיטות מחקר בהן:סקירה ספרותית וסקר. במהלך העבודה, נעשתה קריאה ביקורתית של תגובות ומאמרים שונים. נעשה מחקר איכותי בו נבחנו ההיבטים השונים של הנושא הנבחר באמצעות ניתוח ספרות מחקרית ומקורות ראשוניים ומשניים אשר נאספו באמצעות חיפוש במקורות מידע אלקטרוניים. בנוסף, במסגרת העבודה האמפירית, נבנה מאגר נתונים של תוצאות הסקר שנערך, במטרה לחקור את ההיבטים שנידנו.
תוכן העניינים
                   נושא                                                           עמוד
1 .                                         מבוא                                                           -3-   
2 .                                         סקירת ספרות                                             -5-
2 .1       פרסום ופרסומות                                                      -5-
2 .2       עמדות הצרכן                                                             -6-
2 .3        תגובות הצרכן- השפעת הפרסום                                     -6-
2 .3.1
    מדרג ההשפעות                                                             -6-
2 .3.2     מעורבות גבוהה ומעורבות נמוכה אצל הצרכן                    -7-                  
2 .3.3
    מודל  ELM                                                                   -7-
2 .3.4     זיכרון והיזכרות בפרסומות                                              -8-
2 .4        מוזיקה בפרסום                                                             -9-
3 .                מחקר אמפירי                                             -11-
3 .1       שיטת המחקר                                                           -11-             3.2       הליך המחקר                                                             -11-   
3 .3       ממצאים                                                                     -14-
4 .                דיון                                                             -18-
4 .1       התאמה מוזיקלית בפרסומות                                  -18-
4 .2       רמת המעורבות והשפעת המוזיקה בפרסומת        -20-
4 .3       הקצב רמת המוכרות של המוזיקה בפרסומת         -20-
4 .4       אלמנטים מוזיקליים ותגובות אמוציונאליות          -21- 5.                סיכום ומסקנות                                           -23-           
6 .                רשימה ביבליוגרפית                                    -24- 7.                נספחים                                                       -26-           7.1         נספח א'                                                                     -27-