בחינה באמצעות תוכנית עסקית את כדאיות הקמתו של מיזם המתמחה בדפוס דיגיטאלי בכמויות קטנות לשוק לטקסטיל.

תקציר העבודה

תקציר מנהלים
עבודה זו בחנה באמצעות תוכנית עסקית את כדאיות הקמת מיזם BMB Digital, המתמחה בדפוס דיגיטאלי בכמויות קטנות לשוק לטקסטיל.
מטרת התוכנית העסקית הייתה הצורך בקבלת אשראי בנקאי להקמת מיזם הארגון.
בנוסף, תכנון ארוך טווח ורחב אופקים, היערכות ראויה, ושירות צרכיו הפנימיים של הארגון. המיזם הינו בבעלות של שלושה שותפים פעילים: ·         מנכ"ל – בעל ניסיון רב בניהול מפעל להדפסות דיגיטאליות, העומד בפני סיום לימודי תואר שני במנהל עסקים.
·         סמנכ"ל שיווק ומכירות – משמשת היום בתפקיד מנהלת שיווק בחברת ברום לאשפרת בדים, בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ותואר נוסף של עיצוב אופנה מטעם "שנקר".
·         סמנכ"ל תפעול – משמש כמהנדס אפליקציה בחברה לייצור מדפסות דיגיטאליות, בעל ניסיון רב בהכנת קבצים להדפסה דיגיטאלית, עם ידע נרחב בהפעלה ובמתן שירות למדפסות דיגיטאליות.
המוצר הינו בד גולמי המודפס באמצעות מדפסת דיגיטאלית, אשר ניתן לייצר ממנו פריטי לבוש ובכמויות נמוכות. יתרונות המוצר הינם מיצוי של שתי שיטות ההדפסה שפועלות היום (דפוס דיגיטאלי ודפוס קונבנציונאלי) הכוללות: מחיר תחרותי, מגע נעים של הבד על הגוף, הדפסה עם דיו שאינו רעיל, איכות הדפסה בהתאם למקובל, שלב הכנה קצר וזול, אין צורך בכמות הזמנה גדולה, רוחב הדפסה, עמידות דיו בהתאם למקובל וכמות הגוונים אינה משפיעה על מחיר ההדפסה.
המוצר יודפס באמצעות מדפסת שהארגון ירכוש בחודש אוגוסט 2008, אנו תקווה שעד למועד זה, ניתן יהיה לקבל את המימון הנדרש. ההשקעה להקמת המיזם עומדת על
3 50,000 דולר, כאשר סכום ההשקעה לרכישת המדפסת עומד על 310,000 דולר. מקורות המימון הם 180,000 דולר הלוואת בעלים (60,000 דולר מכל שותף), והיתרה באמצעות הלוואה בנקאית אשר לשם כך נכתבה התוכנית העסקית. הצפי לרווחים לפני מס הינם: בשנה הראשונה על כ- 66,000 דולר, בשנה השנייה על כ- 29,000 דולר, בשנה השלישית על כ- 50,000 דולר, בשנה הרביעית על כ- 71,000 דולר ובשנה החמישית על כ- 113,000 דולר.
להלן סיכוני המיזם ומענה לסיכונים: ·         סיכון טכנולוגי – חשש מאמינות המדפסת ויציאה לשוק של מדפסת מתחרה. בדיקה לעומק של כלל יצרני המדפסות הדיגיטאליות, והכשרה רחבה בהפעלה ובתפקוד המדפסת יחד עם החזקת מלאי חלפים. ·         סיכון שיווקי – תדמית שלילית שיש לדפוס הדיגיטאלי. שיתוף פעולה עם מעצב שהינו מעצב מוביל בתחום.  ·         סיכון מימוני – חוסן פיננסי. הקפדה על הוצאות ובחינה של ייקור מחיר המוצר. ·         סיכון תחרותי – כניסה של מתחרה נוסף, לאור גודלו של שוק היעד התחרות אינה מהווה סיכון גבוה.
לסיכום, למרות הסיכונים המופיעים לעיל, סיכויי הצלחת המיזם הינם גבוהים במיוחד. וזאת לאור העובדה שאין היום מיזם עם שותפים בעלי ערך מוסף הנותן מענה זהה, להדפסה דיגיטאלית להדפסה על טקסטיל, בכמויות קטנות, במחיר תחרותי ועם היתרונות של הדפוס הקונבנציונאלי. תוכן העניינים
חלק א' – ניתוח ההזדמנות העסקית. 3
חלק ב' – תוכנית עסקית. 4
1 .  המוצר. 4
2 . השוק ותוכניות השיווק. 5
3 . תוכניות היצור. 8
4 . מבנה, ארגון, תפעול, ניהול וכוח אדם.. 10 5. מימון ותחזיות פיננסיות וכלכליות. 11
6 . מגמות כלליות וכלכליות במשק. 13
7. בחינת כדאיות. 13
חלק ג' – ניתוח התאמת היזם ליזמות. 15
סיכום, מסקנות והמלצות. 16
שיקוף אישי 17
ביבליוגרפיה. 18
נספחים.. 22