מערכות מידע בעסקים - קבלתי ציון A-

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3310
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מבוא
בעבודתי זו , בכוונתי להראות כדאיות במעבר ממערכת מחשב בסיסית , בה לא ניתן לעשות כל שימוש מלבד חישובים , למערכת מידע מסודרת שתסייע לנו בקשרים של הארגון עם גורמים פנימיים וחיצוניים.
בעבודה זו נגדיר מהי בדיוק מערכת מידע, מהם האיכויות המיוחסות למערכת זו, כיצד היא משתלבת בחיי הארגון ומהי חשיבות תרומתה לחברה גם ברמה התפעולית היומיומית וגם ברמת היתרונות העסקיים והתחרותיים אשר היא מספקת לארגון.
נבחן את הדרך בה מערכת המידע תוכל להעניק כלים יקרים אשר יסייעו בידי מנהלים ובעלי החלטות לפתור בעיות באופן אפקטיבי, להחליט החלטות אסטרטגיות וטקטיות בזמן הנכון ובדרך היעלה ביותר ואף יוכלו לחזות מראש מגמות עתידיות בשוק, לייצב ולמצב את החברה מול המתחרים בשוק.
נלמד מהם רכיבי החומרה, התוכנה, הציוד ההיקפי וציוד רשתות התקשורת הדרושים עבור בארגון ומהווים חלק אינטגראלי מעבודתה של מערכת המידע , מהם שיקולים החשובים אשר על הארגון לקחת בחשבון כאשר הוא ניגש לרכוש את רכיבי פלטפורמת החומרה והתוכנה בהתייחסו לכל ההיבטים הקשורים בתצורת המערכת באם מדובר בשיקולים טכניים כמו מהירויות המעבדים, גודל זיכרון או נפח הכוננים הדרושים או שיקולים הנובעים בהיבטים חוקיים, ביטחוניים ורשמיים כגון תוכנות מורשות ואבטחת מידע. כמו כן, חייב הארגון לקחת בחשבון את השתלבותם של כל החלקים יחדיו ביניהם ועם מערכת המידע בכללותה.
נבחן את תרומתה של מערכת המידע לארגון בעולם המסחר אלקטרוני תוך התחשבות בהיבטים הנוגעים למתחרים, קהל היעד העתידי וקהל הלקוחות הקיים ואפקטיביות מתן השירות של החברה. נלמד מהם הצעדים אשר על הארגון לנקוט כדי למצב את עצמו בשוק המסחר האלקטרוני, כיצד יכול לתרום צעד זה למיצוב החברה בשוק התחרותי והאם יש שימושים נוספים אשר יכול הארגון לעשות כדי לנצל את יכולות מערכת המידע בשוק זה.
___________________________________________ קיימת חברה לייצור גלילי  נייר ומוצרי נייר שונים ( כגון:
נייר A4 למדפסות, מעטפות נייר בגדלים שונים , נייר מכתבים עם לוגו של חברות וכו' ) , לחברה 3 סניפים ברחבי הארץ : יפו , שדרות ואשדוד. וסניפים בהולנד ובגרמניה. החברה עד היום הסתמכה על מערכת מחשב דוס מהפשוטות ביותר. לאחרונה נתקלה החברה בבעיה היות ונוצר כאוס עם ההזמנות של הלקוחות ועם הזמנות החברה מספקים. החברה גדלה והיא לא יכולה להרשות לעצמה להסתמך על  פתקים עם הזמנות ועל זיכרון המזכירות. בנוסף יתברר למנכ"ל החברה כי החברה איננה מעודכנת במחירי מוצרים בשוק, ולא במחירים אותם היא משלמת לספקים. בצד נואש , לאחר פגישות עם אנשי מקצוע , החליט מר עידו קליין  , מנכ"ל החברה , להכניס לחברה איש מערכות מידע , שיכניס מערכת מחשוב חדשה לארגון , מערכת שתחבר את כל סניפי החברה אחד לשני ולמחסן של החברה הנמצא ביפו. יחבר אותה לאינטרנט לשם קבלת מידע על המתחרים, ויקשר את הלקוחות והספקים למערכת על מנת שיוכלו לשמור על קשר שם החברה. לאחר בדיקות שעשה איש המחשבים, ובדיקת צרכי הארגון, להלן מכתב אותו רשם איש  מערכות המידע למנכ"ל החברה , בו הוא מסביר לו על השינויים אותם ייצטרך הארגון לעבור  ואת התועלות של השינויים עבור החברה.
1 9/5/2008