פרוייקט גמר לתואר שני בשיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 18922

תקציר העבודה

1 .1. סביבה טבעית. 5
1 .1.1. השפעות פוליטיות.חוקתיות-Political 5
1 .1.2. השפעות כלכליות Economy. 5
1 .1.2.1. שערי חליפין 5
1 .1.2.2. אינפלציה ריבית ואבטלה. 5
1 .1.2.3. הכנסה פנויה. 6
1 .1.3. ניתוח חברתי – Social 6
1 .1.4. השפעות גורמים טכנולוגיים   Technology. 6
1 .2. עוצמת התחרות בענף. 7
חבילת טיסה +מלון 11
חבילת תיירות כוללת. 11
הסכמי Code Share עם חברות תעופה. 11
המחרת ערך נתפס perceived-value pricing. 12
המחרה אופציונאלית. 12
המחרת ערך value pricing. 12
המחרת מכרז סגור sealed–bid pricing. 12
הנחות לפלחי שוק. 12
תמחיר של קידום.. 12
תמחיר בינלאומי 12
1 .5. ערוצי הפצה מקובלים.. 13
7.נספחים –…
רקע
ענף התעופה הינו ענף  רגיש ביותר לסביבה הטבעית בה הוא פועל. שינויים גיאופוליטיים משפיעים באופן ישיר על הענף בכלל ובישראל בפרט.  לצורך תיאור הענף יש צורך להזכיר נקודת ציון קריטית שהשפיעה על הענף באופן מהותי, באירועי הטרור של ספטמבר  2001 בארצות הברית,ענף התעופה הבינלאומי חטף זעזוע קשה והחלה מגמה של ירידה תלולה בתנועת הנוסעים, אירועים אלו השפיעו על עולם התעופה בכלל ולא רק על השוק האמריקאי,חברות תעופה גדולות ומבוססות כגון סוויסאייר,סבנה הגיעו למצב של פשיטת רגל,ואחרות הכריזו על צ'פטר 11,למרות היותן חברות פרטיות (דלתא איירליינס,יוניטד), חברות אחרות החליטו על ביצוע מיזוג כדי למנוע פשיטות רגל כמו אייר פראנס ו- K.L.M.
בעקבות פעולות הטרור הבינלאומי,עלויות הוצאות הביטחון הגיעו למימדים שלא ידעו החברות  בעבר, מה שגם לשחיקה ברווחים, פיטורי עובדים צמצום ציי מטוסים ופשיטת רגל.
כמו כן, צצו להן תופעות נגיף מחלת הדלקת הריאות הקטלנית,הסארס אשר הובילה כמעט לשיתוק היקף התנועה של חברות התעופה  למזרח הרחוק,מדובר בפגיעה חודשית בהיקפים של מיליוני דולרים לכל חברת תעופה.
בישראל, מלחמת עירק,האינתיפדה , פיגועי טרור מקומיים ומלחמת לבנון שיתקו  כמעט לחלוטין את התיירות הנכנסת לישראל. המיקום הגיאופוליטי של ישראל הינו טריגר מהותי בענף התעופה המקומי שכן הוא מושפע באופן קיצוני ומהיר מהאירועים שהוזכרו לעיל.
שווי שוק התעופה בישראל נאמד בכ-
2 .5 מיליארד דולר בשנה.
עלות הדלק הדלק הוא המשאב המשמעותי ביותר בהפעלת חברת תעופה , מעבר לכוח אדם, עלות הדלק מהווה בין 17% ל 20% מסך הוצאות ההפעלה .
כל שינוי של 1 סנט אמריקאי במחיר של גלון אחד דלק במשך שנה מגדיל  את הוצאות חברת התעופה  בכ- 2.3 מיליון דולר.
בנוסף, מחירי הדלק הסילוני (דס"ל) בעולם נתונים לתנודות חדות ביותר ולכן סעיף הדלק כה משמעותי. לשם שמירה על רמת הוצאות יציבה, שתתאים לתקציב המתוכנן מראש אך גם תהנה מירידה אפשרית של מחירי הדלק, נוקטת החברה בפעולות גידור חלקיות (רכישת ביטוח למחיר הדלק תמורת תשלום) של תצרוכת הדלק הצפויה .בעת שינוי במחיר הדלק קיים סיכון כפול:
א.עלייה במחיר הדלק ללא גידור-תגרום  לעליית הוצאות הדלק.
ב. ירידה במחיר  הדלק מתחת למחיר הגידור –תגרום לתשלום גבוהה ממחיר הדלק בפועל.
עלות הציוד-מטוסים עלות ציוד המטוסים וחלקי החילוף , הינה עלות כספית עצומה וקבועה. רק לשם המחשה עלות של מטוס חדש יכולה לנוע בין 70-200 מליון דולר וזאת לפני הפעלה, הוצאות עבור בלאי של שימוש, תחזוקת צוות מכונאים לציי מטוסים, צוותי תפעול קרקעיים וכד'.
עלות אגרות שדות התעופה חברות תעופה מחויבות לשם אגרות בסכומים נכבדים וללא תחרות לרשויות שדות התעופה בעולם בגין נחיתות,המראות,שירותים תעופתיים,חניות בטרמינל ועוד. מחירים אלה קבועים.

העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה