שקרים ראשונים – מתי הילד מתחיל לשקר.
מוסד לימוד | אוניברסיטת אריאל בשומרון |
סוג העבודה | עבודה אקדמית |
מקצוע | קרימינולוגיה |
מילות מפתח | ילדים, שקר, שקרים |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3114 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
שקרים ראשונים – מתי הילד מתחיל לשקר.
ת. הגשה: 20.06.06
תוכן
מבוא –2-6
שיטה –6-8
תוצאות -..8-9
דיון –.9-10
רשימת מקורות -..10-11
מבוא
עבודה זו עוסקת בשקרים אצל ילדים בגן חובה (גילאים 5-6) מול ילדים בגן טרום חובה (גילאים 4-5).
העבודה באה להראות את ההבדל במהות השקר ובהבנת השקר בין שתי קבוצות הגילאים.
בבואנו למחקר נתקלנו במספר בעיות שהראשונה והקשה מהן הייתה הנגישות למחקר.
ישנו קושי רב להתקרב לילדים הנעים בגילאים 4 עד 6, הקושי התחיל מהכניסה עצמה לגן הילדים שהייתה כרוכה באישורים מהורי הגן לערוך מחקר על ילדיהם, באישור מהגננת וכמובן מהסכמת הילדים עצמם.
אחרי הכניסה לגנים החל קושי בהתקרבות אל הילדים, הילדים לא ששו להתקרב אלינו, שכן, הם לא מכירים אותנו ולכן, הגענו לגן כל יום במשך שבוע ערכנו פעילויות חברתיות כדי ליצור איזשהו קשר של אמונה וחיבה בינינו לבין הילדים.
הצורך במחקר כזה הוא בעצם ההבנה מתי ילדים מתחילים לשקר ומתי ילדים מתחילים להבין שהשקר יוצר אמונה שגויה אצל הקורבן.
הויכוח המתנהל היום הוא בין אלה החושבים שבני 3 כבר מסוגלים לשקר ולהבין את מהות השקר ויצירת האמונה השגויה ( Lawis, Stanger & Sullivan, 1989) ולאלה הטוענים שרק מגיל 4 ואילך יש את היכולת הזו ( Bussy, 1993 ).
קולמן וקיי ( Coleman & Kay, 1981 ), טוענים –