אסטרטגיה השיווקית של אייבון ולוריאל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2322
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

יסודות ניהול השיווק תרגיל מספר 3- אסטרטגיה השיווקית של אייבון ולוריאל שאלה 1 : מדיניות ההפצה של חברת AVON וחברת L’OREAL שונות לגמרי:
חברת AVON מתאפיינת במדיניות הפצה של מכירה ישירה, מכירה פנים אל פנים, כלומר מכירה של סוכנים (או במקרה הזה של סוכנות) אשר עוברות מבית לבית עם מוצרי החברה על מנת למוכרם. מבנה צינור ההפצה הוא פשוט : מהיצרן–> לצרכן, כלומר אינו כולל שלבי תיווך. הוא מורכב מיצרן שמוכר את סחורתו ישירות לצרכנים. חברת AVON מוכרת תמרוקים לעקרות בית במכירה מדלת לדלת, בשיטה זו -מוכרים בעיקר לקמעונאים, לקונים תעשייתיים ולסיטונאים אחרים. שאלה 2 : יתרונותיה של אסטרטגית ההפצה שיווק ישיר : o       באסטרטגיה זו ניתן להגיע לכל מקום. בחברת AVON ישנן נציגות מכירה החל מדרום אמריקה אשר חותרות באמזונס, דרך תורכיה אשר מסתובבות באוהלי פליטים ועד הארצות המתקדמות במערב, אנגליה, ארה"ב וישראל. אין מקום שאליו לא ניתן להגיע. o       יתרון המכירה מדלת לדלת טמונים –
שאלה 3 :
למרות שחברת L’OREAL נחשבת לגדולה יותר מבין השתיים מבחינה עולמית, עדיין ניתן לראות שחברת AVON מציגה רווחים יותר גדולים. חברת AVON משתמשת באסטרטגיה הפצה ישירה, בכך היא ממתגת את מוצריה מעל מוצריה של חברת L’OREAL, ע"י הקניית יחס אישי יותר והסבר מפורט על המוצר, כל מוצר שנציגת המכירות מציגה באותו רגע נחשב לדבר היחיד שנמצא בשטח, ואילו אצל חברת L’OREAL בגלל היותה משתמשת בסופרמרקטים ורשתות שיווק ניתן לראות את מוצריה ליד מוצרים אחרים מתחרים ללא -שאלה 5 : שתי החברות נוקטות בגישת המסר הרגשי, ההבדל העיקרי בגישתן ניתן לראות במסר הנשלח דרך הסיסמאות. סיסמתה  של Avon "you'll fell at home…." מדגישה את הפשטות הנוחות והרגשת הביתיות .  בעוד סיסמתה של של L’OREAL היא "Because you worth it" המדגישה את מיצוב את מוצריה כיוקרתיים ואיכותיים. משפחת המוצרים היא דומה בשתי החברות והן עוסקות שתיהן במשפחת הטיפוח האישי ומענה לצורך "להיראות ולהרגיש טוב יותר". לחברת Avon סל מוצרים רחב הרבה יותר -.