הקשר בין סיגנון הניהול והתקשורת הצוותית להצלחה בניהול צוותים בינלאומיים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7823
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תקציר העבודה:
עבודת סמינריון במסגרת הקורס ניהול בין-לאומי, נעשתה במסגרת לימודים לתואר ראשון בניהול.
מטרת המחקר הינה נגזרת של גורמי מפתח להצלחה בניהול צוותים בינלאומיים, היות וישנם מספר רב של גורמי הצלחה מתמקדת עבודה זו בסגנון הניהול והתקשורת הבין צוותית, להלן שאלת המחקר: "הקשר בין סגנון הניהול והתקשורת הצוותית להצלחתם של צוותי עבודה בינלאומיים" העבודה כוללת:
–          מבוא
–          רקע תיאורטי –          השערות המחקר –          שיטת העבודה –          ממצאים ודיון –          מסקנות –          סיכום –          ביבליוגרפיה הביבליוגרפיה כוללת 27 מקורות , כתבי עת אקדמאים בלבד.
סה"כ 33 עמודים.
ציון העבודה 88. תוכן עניינים:
1. הקדמה –… 3
2 .מבוא … 4
 2.1רקע תיאורטי -… 5
2 .2  השערות המחקר .. 13
3 . שיטת עבודה – 14
4 . ממצאים ודיון … 15
5. מסקנות –. 27
6 . סיכום –… 30 7. ביבליוגרפיה – 31

1 .     הקדמה בעידן בו השווקים הכלל עולמיים נעשים יותר ויותר מתוחכמים (שינויים טכנולוגיים מהירים, קיצור מחזור החיים של מוצרים), על מנת להתחרות ביעילות על הארגון לפתח יכולת תחרותית גלובאלית, גמישות רב לאומית ויכולת למידה סימולטנית כלל עולמית.
בניית יכולת אסטרטגית מגוונת ומורכבת כזו הינה אתגר ארגוני אשר דורש מן הארגון להתנתק מסגנון הניהול המסורתי הקיים ולאמץ מודל ארגוני חדש (1989, Bartlert & Ghosal). אחת הדרכים האפשריות להתמודד עם אתגרים אלו היא בניית צוותי משימה ייחודיים אשר מותאמים ספציפית לדרישת הארגון, יחד עם זאת, מצריכה הקמתם של צוותי עבודה יעילים בארגון הבינלאומי תכנון זהיר, תמהיל כוח אדם ייחודי ותמיכה ארגונית מתאימה השונה מהותית מזו הנדרשת בסביבה המקומית. מטרת המחקר להלן היא לאתר ולבחון את הקשרים בין סגנונות ניהול ותקשורת צוותית, לבין הצלחת צוותי עבודה בינלאומיים, המחקר יתרום להרחבת הידע על עבודת הצוותים תחת סגנונות ניהול שונים, ויתווסף למחקרים הקיימים בתיאוריה של ימינו. המחקר יתבסס בעיקר על השימוש ב"צוותים הוירטואליים" כפי שנהוג להשתמש בהם בעולם כולו באופן יומיומי.
ה-Wall Street Journal דיווח ב-2004 כי יותר ממחצית מהחברות אשר מעסיקות יותר מ-5000 עובדים כל אחת, משתמשות ב"צוותים וירטואליים", כמו כן, נמצא כי יותר מ-60% מהעובדים המומחים מועסקים בחברות בתוך צוותים כאלו גם אם הם עובדים ביומיום בחברות אחרות. הם מגויסים לצורך פרויקטים ספציפיים בחברות שונות ברחבי העולם, לתקופות קצרות או ארוכות, בשיתוף עם מומחים אחרים, כל אחד בתחומו. התפתחות הטכנולוגיה של ימינו מאפשרת את קיום ומתן החיים לצוותים אלו וללא תקשורת האינטרנט ותמיכת המחשב לא ניתן היה להקים צוותים מסוג זה ולהשיג תוצאות טובות ואיכותיות כל כך, בזמן מהיר כל כך.
להלן שאלת המחקר: האם יש קשר בין סגנון ניהול והתקשורת הציוותית להצלחתם של צוותי עבודה בינלאומיים?