מחברת בחינה דיני קניין

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 42191

תקציר העבודה

1 .
מבוא לדיני קניין דוגמה 1:ראובן, הבעלים של רכב, מתקשר עם שמעון בעסקה למכירת הרכב שבבעלותו. על פי המוסכם מועד המסירה כחודש ימים לאחר ההסכם.לאחר מכן, ובטרם חלוף החודש, ראובן ממשכן את הרכב לבנק להבטחת הלוואה שהוא לקח.לאחר מכן, ובטרם חלוף החודש, ראובן מוכר את הרכב ללוי ואף מוסר לו את הרכב.
למי שייך הרכב: שמעון, הבנק או לוי? דוגמא 2:ראובן מתקשר עם שמעון בהסכם למכירת מקרקעין שבבעלותו.בטרם העסקה נגמרה ברישום בטאבו,לוי מטיל עיקול על המקרקעין,בשל חוב שחב ראובן ללוי.מי גובר ולמי המקרקעין: לוי או שמעון?
הצורך בהסדרה משפטית עצם קיומם של נכסים, הצורך של בני האדם לשלוט בנכסים אלו, להגן עליהם מפני פגיעה ע"י צדדים שלישיים ולעשות בהם עסקאות, מחייבים קביעת נורמות משפטיות שתקבענה את אגד הזכויות שיש לבני האדם בנכסים (כינון הזכות) ותסייענה בפתרון סכסוכים בין בני האדם בכל מה שנוגע לזכויות אלו. הגדרה פונקציונאלית •         דיני הקניין מתייחס  לאוסף נורמות משפטיות הדנות בנכסים, שתפקידן לסייע בפתרון סכסוכים בין בני האדם בכל מה שנוגע לזכויות בנכסים.
•         דיני הקניין מסדירים יחסים בין בני אדם בכל מה שנוגע לנכסים (משאבים). הגדרה מושגית •         דיני הקניין מוגדרים כ- "דיני נכסים" או "דיני זכויות בנכסים". (law of property). •         (ראו גם החלק החמישי של הקודקס האזרחי). דיני הקניין במשפט הישראלי החוקים הבאים מטרתם להסדיר את דיני הקניין:-..