ניהול ופיתוח אנשים

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5805
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ניהול משאבי אנוש אסטרטגי הוא הכרחי עבור כל חברה ובמיוחד עבור חברות הפועלות בשווקים דינאמיים במיוחד, תהליכי ניהול וניהול משאבי אנוש בכלל הינו פעילות מתמשכת המלווה את מחזור חייה של החברה לעבר עתיד רצוי ע"י תכנון, ביצוע, משוב ובקרה.(פרופ' אמנון כספי 1997). עבודה זו מנסה להראות צד אחר על מספר תהליכים בניהול משאבי אנוש בבנק דיסקונט.
האחריות בתחום משאבי אנוש בבנק מרוכזת באגף משאבי אנוש,החלטות אסטרטגיות של הבנק מוכתבים על ידי ההנהלה:הצרכים  במערכת, גיוס ומיון עובדים, שימור עובדים ניתוח עיסוקים וכל תחומי הפעילות ,למעשה כל פרקטיקות  ה-HR.
בעבודה מתואר הבנק דרך המבנה ארגוני שלו,הסביבה העסקית ,האסטרטגיה העסקית וכן תיאור תהליכים בתחום ניהול משאבי אנוש.
העבודה מעלה 3 בעיות בתחום ניהול משאבי אנוש והן תכנון משאבי אנוש,גיוס  עובדים ושימור עובדים.בהמשך מוצעים פתרונות לאותן בעיות ואף ישנה ביקורת על הפתרונות תוך כדי העלאת בעיות בדרכי היישום.נדונה יצירת אסטרטגיה של HR כחלק מיעדי הארגון.
בהמשך בוצע תהליך  BENCHMARKIGN מול בנק הפועלים המוביל בענף הבנקאות ולסיום הוצג הבנק כתחרותי יותר אם יחליט הבנק ליישם את ההמלצות שניתנו במהלך העבודה.
תוכן עניינים
נושא                                                                                                עמוד מבוא ..4
חלק א' הסביבה העסקית בבנק דיסקונט -.5-7
הפעולות המרכזיות של ניהול משאבי אנוש בבנק דיסקונט –…8-10 הבעיות העיקריות בבנק דיסקונט -.10 חלק ב' ניתוח מעמיק של פרקטיקות בתחום ה-HR ..11-15
חלק ג' תהליך  BENCHMARKING -…16
חלק ד' ענין בעלי הענין 17
סיכום –…18
ביבליוגרפיה -19
נספחים –20 נספח א' –מודל SWOT בבנק דיסקונט נספח ב'-מבנה ארגוני בבנק דיסקונט נספח ג'- שאלון לעובדי הבנק נספח ד'- שאלון למנהלים ולמחלקת כוח האדם מבוא
העבודה תעסוק בניתוח  והערכת התרומה הפוטנציאלית לתפקוד הארגוני על ידי שימוש במרכיבי המפתח בתחומים העיקריים של ניהול משאבי אנוש בבנק דיסקונט ,ארגון המהווה חלק מענף הבנקאות בישראל.
ניתוח לנושא HRM  בבנק יוצג ויכלול את השלבים הבאים : חלק א' –          יוצג רקע לבנק דיסקונט ,לצורך הבנת אופי פעילותו העסקית,הכרת מגמות השינוי בסביבה בה הוא פועל,תחומי עיסוק ,סגנון הניהול , והצגת האסטרטגיה העסקית אל מול סביבת העבודה בסביבת התחרות בענף הבנקאות בישראל . –          יוצגו, תיאור התהליכים בתחום ניהול משאבי אנוש המתקיימים בארגון , תוך התייחסות לפרקטיקות HR , ותהליכים ארגוניים רלוונטיים אחרים .
–          יוצגו הבעיות העסקיות של הארגון ,כתוצאה מהבעיות המרכזיות שזוהו בתחום HR שעלולות לפגוע בביצוע הארגון, לאחר ניתוח של כל הנושאים בתחום ה- HR. חלק ב' : ניתוח מעמיק של פרקטיקות בתחום ה- HR : תכנון משאבי אנוש גיוס  עובדים שימור עובדים תוך הצגת פתרונות לבעיות שהוצגו בהקשר לתפקוד HR בארגון . חלק ג' : יוצג תהליך BENCHMARKING , מול בנק מתחרה. חלק ד' : הצגת בנק דיסקונט    כתחרותי יותר לאחר יישום המלצות.
יוצג סיכום הכולל את כל תוצרי הלמידה מניתוח הנושאים בתחום HR , בבנק דיסקונט.