מערכות מידע מתקדם
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
סוג העבודה | עבודה אקדמית |
מקצוע | תיירות |
מילות מפתח | CRM, dfd, ERD, IFD, SDLC, ניהול קשרי לקוחות, תעשיית התיירות |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מקורות | 16 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא –2
הארגון הנבחר –…3
ניתוח הסביבה הפנימית ..4-5
ניתוח סביבה חיצונית -5-7
יכולות ליבה, תפעולים -7-8
תהליך המחשוב הארגוני ..8-9
מודל מפל המים ..9-10SDLC פרויקט מחשב ארגוני -.10-11
תרשימי זרימה 12
סקיצה לניהול ובקרת הפרויקט –13
סיכום –.14
בביבליוגרפיה .15-16
נספחים –17-19
מבוא
לטכנולוגיות ומערכות מידע חלק גדול ובולט בפעילות שבעולם העסקים של ימינו. הדבר בא לידי ביטוי כבסיס לקיומו של כל עסק בעולם כמעט, בכל רמה ובכל סוג. ניתן להסתכל על הקשר בין מערכות מידע לתעשיית התיירות והשירותים כקשר דו-כיווני. לתעשיית הנסיעות, התיירות, הפנאי והאירוח מאפיינים מיוחדים שמשפיעים על ניהול מערכות המידע בה. מצד שני, בכניסת תעשייה עולמית זו למאה ה-21, פיתוחן של טכנולוגיות חדשות מחייב שהתעשייה תפתח ותאמץ מערכות ניהול מידע יעילות. העבודה מעריכה באופן ביקורתי את מערכות ניהול המידע הדרושות עבור תעשיית התיירות והשירותים. כמו כן, היא בוחנת את הדרך שבה ניתן להתאים בצורה מוצלחת מערכת ניהול מידע, לשלבה בחברת תעופה ובכך לספק לה את היכולות הדרושות להשגת יציבות ארוכת טווח, רווחיות ויתרון תחרותי בסביבת השוק. העבודה מספקת מבנה של תהליך מחשוב ארגוני המבוסס על מודל SDLC (מחזור חיים בפיתוח מערכות מידע) על פי רציונאל זה כניסה לתהליך מחשוב ארגוני היא תוצר של ניתוח מוקדם וקפדני של הסביבה העסקית בה הארגון פועל. העבודה מספקת תוצרים מניתוח הסביבה, בחירה באסטרטגיה ובמטרות כלליות, הצעת מטרות בתחום IS/IT, הליך ארבעת השלבים הראשונים ב-SDLC כולל בחירה בשיטת הרכישה ובסוג מערכת המידע הדרושה, וכן מסקנות והמלצות לארגון בהתאם. תהליך המחשוב הארגוני מהווה את החלק החשוב בעבודה ובעיקר שלבי האפיון והעיצוב הכוללים תרשימי IFD, DFD, ERD ולבסוף הטמעת מערכת לניהול קשרי לקוחות.