תכנון ופיתוח תיירות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3262
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

ביום רביעי
1 2 בחודש יולי לשנת 2006 מצליח ארגון חיזבאללה לתקוף רכב סיור ולחטוף 2 חיילי צה"ל, אלדד רגב ואהוד גולדווסר. האירוע היה במקביל ללחימה בגזרת הדרום אל מול הפלסטינים ברצועת עזה. הלחימה בדרום הייתה כתגובה לחטיפת החייל גלעד שליט מתוך טנק במהלך פעילות מבצעית ב-
5 לחודש יוני באותה השנה. אירוע החטיפה בצפון לא היה הראשון מסוגו אך בכל זאת הצליח להפתיע את הממשל והדרג הצבאי.      6 שנים קודם לכן תוקף כוח חיזבאללה סיור בגזרת הר דב ומצליח לחטוף לשטח לבנון 3 חיילי צה"ל, עדי אביטן, עומר סואד ובני אברהם. גופותיהם של החיילים הוחזרו ארצה לאחר כ-4 שנים  תוך מאמצים דיפלומטים שכללו בין השאר שחרור אסירים.כאמור התקיפה של רכב הסיור ואיתה חטיפת החיילים הייתה הגורם לפתיחתה של מערכה שלימים נקראה "מלחמת לבנון השנייה". 34 ימי לחימה שבמהלכם תוקפת מדינת ישראל יעדים בלבנון בעוד ארגון חיזבאללה ממתיר על יישובי הצפון אלפי קטיושות. במלחמה נרשמו לצד הישראלי 164 הרוגים, מהם 119 חיילים ו-45 אזרחים.
     יש הטוענים כי בעידן הגלובליזציה תפקידי המדינה הריבונית נחלשים נוכח התחזקות גורמים בין לאומיים אחרים. בעבודה זאת אנסה לדון בשאלה זאת תוך יישומה על מלחמת לבנון השנייה.
שאלת המחקר: כיצד השפיעה התערבותו של האו"ם במלחמת לבנון השנייה על מעמדה ועוצמתה של מדינת ישראל כמדינת לאום והאם ארגון חיזבאללה מחליש או מחזק את לבנון ?
השערת המחקר: במהלך מלחמת לבנון השנייה מעמדה של ישראל בעקבות עידן הגלובליזציה, כמדינה ריבונית בעלת עצמאות מוחלטת לא נחלש למרות שעליה להיות קשובה לארגונים לא-מדינתיים כמו האו"ם.
הממשל הלבנוני לעומתה התחזק משמעותית עקב הירידה בכוחו של ארגון החיזבאללה.
שיטת מחקר: שיטת המחקר בעבודה זו הינה איכותנית. המקורות יכללו ספרות אקדמאית, דו"ח ועדת וינוגרד ומאמרים שונים העוסקים בנושא ויכללו אתרי האינטרנט.
תוכן עניינים:
1.       מבוא –..3
2 .       פרק א': פרק תיאורטי- א.      רקע תיאורטי …4
ב.      רקע
היסטורי …5
3 .       פרק ב': פרק יישומי- א.      החיזבאללה והשפעתו כארגון טרור על ריבונות מדינת ישראל –.6
ב.      האו"ם והשפעתו כארגון בין-לאומי על ריבונות מדינת ישראל -…7-8
ג.        החיזבאללה והשפעתו כארגון טרור על ריבונות מדינת לבנון –8-9
4 .       סיכום –10 5.       ביבליוגרפיה 11