ניהול בקו הראשון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7255
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

מבוא:
כל הארגונים מוקמים למטרה מסוימת, וכל הפעילויות כמו מבנה, נהלים יתרון תחרותי וכו' נובעים מהאסטרטגיה של הארגון, הארגון אינו תואם למשנהו ולכל אחד יתרונות וחסרונות.
כפי שבר חיים (2002) בספרו מסביר שעל פי מיצנברג קיימת צמרת אסטרטגית האחראית על הנהגת הארגון והקשר בינה לבין התפעול  נעשה באמצעות מנהלי הקו  התיכון (הראשון).
הצבא שהוא ארגון מורכב ואין קשר ישיר בין הצמרת האסטרטגית והתפעול, קיים מעבר שבו מתרגמים את האסטרטגיה למדיניות ולאחר מכן להוראות ביצוע.
מחלקת הבטיחות המטכ"לית, 1991, רמ"ח, ראש מחלקה בדרגת אלוף משנה.
מרכז ומפתח את תחום ניהול הבטיחות, בדרכים באימונים ובעבודה. 20 עובדים, 8 קצינים, חלקם מהנדסי בטיחות חלקם קצינים לא מקצועיים וחיילים סדירים.
מחלקת הבטיחות בדרכים אשר מפקד עליה רע"ן ומתחתיו עובדים 2 קצינים – הרמדי"ם וחיילים סדירים.
( מבנה ארגוני – נספח א') לקוחות המחלקה הם כלל חיילי צה"ל ומשפחותיהם.
חזון המחלקה להגיע לנהל את הסיכונים באופטימליות אשר תביא לתוצאה של אפס תאונות. בארגון היזמי שלפני שבע שנים זיהה צורך וקהל יעד ופתח מוסך ראשון בסוגו המטפל בנישה אחת המיוחדת רק בג'יפים, באזור רעננה, המוסך לפי קהל היעד מיצב את עצמו ובנה מוסך "אחר" המשרת לקוחות מפולחים. בארגון קיים קשר ישיר בין התפעול והצמרת האסטרטגית ולרוב הוא יומיומי, המבנה הארגוני (בעסק יזמי), במיוחד בתחילת הדרך אינו מורכב ושטוח, וקיימים מצבים רבים בהם ה"צמרת האסטרטגית" פועלת בכל מישורי התפקידים של הארגון הן התפעוליים.
בעלי המוסך ביקשו לשמור על הסודיות של שמם ואישרו אך ורק לראיין ולבחון את תפקודו של מנהל הקו הראשון אך לא לציין פרטים נוספים על המוסך. קיימים שני היזמים שהקימו את המוסך אשר מתפקדים כמנכ"לים החברה שניהם מגיעים עם רקע
וידע רחב בתחום המקצועי ועם שנים של ניסיון בטיפול ברכבים, את שלושת הפונקציות כספים, ניהול המוסך- מנהל קו ראשון ושיווק מאיישים שלושה אנשים שנבחרו ע"י היזמים ומתחת למנהל קו הראשון עובדים ארבעה עובדים. קיימת מזכירה שעובדת תחת השיווק. (מבנה ארגוני – נספח ב') תוכן עניינים:
נושא                                                             עמוד תוכן עניינים ____________________         1
מבוא _________________________          2
נושא _________________________          3-4
סגנון ניהול _____________________          5-7
קבלת החלטות __________________          8-10 הנעת עובדים ___________________          11-14
תקשורת ______________________           15-17
סיכום והמלצות _________________          18
ביבליוגרפיה ____________________          19
נספחים _______________________          20