ניהול בינלאומי עבודה בציון A, מומלץ!
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | מנהל עסקים, ניהול, ניהול בהקשר הבינלאומי, ניהול בינלאומי |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 5404 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בבחינת ההיבטים השונים של תופעת הגלובליזציה המתפתחת וגוברת ברחבי העולם, תוך ניתוח הגורמים העשויים להשפיע על מידת ההצלחה של מדינה או חברה מסוימת עם כניסתה לתחומי מדינה זרה, בכדי לשווק את מוצריה או שירותיה.
עבודה זו בחנה את המדינות ארה"ב וחברת Hewlett-Packard (HP) וגרמניה וחברת BMW.
נבחנו היבטי כלכלה ומסחר, תרבות וניהול משא ומתן ע"מ להבחין בין המדינות בתחומים אלה ולהדגיש את הצורך בהכנה מוקדמת ובהבנת הצד השני בטרם כניסה ל"הרפתקה" המתאפשרת בעקבות הגלובליזציה.
ההיבטים נבחנו בעזרת המודלים שנלמדו במהלך הקורס, כגון:
מודל PEST, מודל IMD, המודל שלHofstede וכיו"ב.
ניתוח ההיבטים הנ"ל סייע בהוספת ידע על כל אחת מהמדינות שנבחנו וסייע בגיבוש דרכים להצלחה בעת ביצוע מיזם, שותפות או פתיחת סניף של חברה רב לאומית במדינות אלו.
לסיכום הובאו מסקנות שנועדו לסייע לחברות בשתי מדינות אלה להתקיים ולהצליח האחת במדינה השנייה.
אחת מהמיומנויות הקריטיות של אנשים העוסקים בניהול במדינות אחרות, הינה הבנת התרבות. משמע, יכולות בהבנת מאפייני תרבות היעד, המשפיעים על קבלת ההחלטות. מנהלים רבים ממעיטים בחשיבות הבנת התרבות, וכישלונות רבים בתחום העסקים הבינלאומיים מיוחסים לחוסר רגישות תרבותית. (Deresky, H).
העבודה נערכה בתשובה למטלה במסגרת קורס ניהול בין לאומי הנלמד בסמסטר השמיני ללימודי מנהל עסקים באוניברסיטת דרבי בישראל.
תוכן עניינים
מבוא
4
גרמניה – רקע כללי 5
ארצות הברית – רקע כללי
6 -7
ניתוח PEST – גרמניה
8 ניתוח PEST – ארצות הברית 9
יכולת תחרות גלובלית עפ"י מודל IMD
1 0-11
הסקטורים הנבחרים בכל מדינה
1 1-12
הארגונים הנבחרים בכל מדינה
1 3
מאפייני תרבות
1 4-15
ניהול משא ומתן
1 6-18
ניתוח SWOT
1 9-20 אסטרטגיות אפשריות לשת"פ
2 1-22
סיכום
2 2
ביבליוגרפיה
2 3