פלישת ארצות הברית לפנמה - הקשר בין עוצמה להשפעה

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1515
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

בחינת הקשר בין עוצמה והשפעה: ניתוח אירוע פלישת ארה"ב לפנמה 1989
עבודה ביחב"ל
2 007
תוכן העניינים
                                                                                                                   פרק 1: מבוא, שאלת המחקר ורקע תיאורטי                                                                                             פרק 2: רקע היסטורי                                                                 פרק 3: יישום וניתוח האירוע                                                                          פרק 4: סיכום ומסקנות                                                                                  פרק 5: רשימה ביבליוגרפית                                                                            מבוא
בדצמבר 1989 פלשה ארה"ב לפנמה, לכדה את נשיאה,מנואל נורייגה,תוך עימות מזוין,שפטה אותו באישום של משלוחי סמים לארה"ב וכוננה משטר דמוקרטי בפנמה. היתה זו התקיפה האמריקאית הראשונה  מאז 1945 שלא היתה קשורה למלחמה הקרה והתקיפה האמריקאית הראשונה מעבר לים מאז הפלישה לויטנאם. הפלישה לפנמה היתה סופו של תהליך ארוך של עימות דיפלומטי עימה, אשר החל עוד בימי הממשל של הנשיא רייגן, קודמו של הנשיא ג'ורג' בוש, נשיאה של ארה"ב בעת הפלישה לפנמה.
  במחקר זה נעמוד על הקשר בין עוצמתה של ארה"ב כמעצמת-על יחידה ועל אופי מימוש האינטרסים שלה בפנמה תוך הפעלת השפעתה, לכל אורך העימות.
שאלת המחקר האם יש קשר בין עוצמה והשפעה של שחקן באירוע?
האם עוצמה רבה של שחקן מאפשרת לו גם השפעה רבה?
מטרת המחקר לבחון ולנתח את הקשר בין עוצמה להשפעה במקרה הפלישה לפנמה עפ"י מאפייני האינטרסים של שני השחקנים.
בנוסף, לבחון, לתאר ולנתח את הקשר בין מימוש האינטרס לשינוי ההתנהגות של שחקן והשפעתו, במהלך האירוע.