ניתוח הסרט "חקירה באפילה" כפילם נואר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1984
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

חלק ראשון: הסרט "חקירה באפילה" (1975) כפילם נואר הארי מוזבי הוא בלש פרטי החוקר את היעלמותה של נערה צעירה, דלי גרסטנר, בתם של מפיק סרטים ושחקנית עבר בשם ארלין אייברסון. הוא מוצא אותה בביתו של אביה החורג. כאשר מתגלה גופת טייס במעמקי הים, לא רחוק מביתו של האב, הארי אינו חושד בדבר. אך כאשר דלי מתה בתאונה מוזרה, הוא מבין כי יש קשר בין שתי המיתות ויוצא לחקור מהו הקשר הזה. האם ניתן לנתח את "חקירה באפילה" כפילם נואר (Film Noir)?
החוקר פול שרדר (Paul Schrader) טען כי הפילם נואר הוא אינו ז'אנר. הוא אינו מוגדר על ידי קונבנציות של סביבה או קונפליקטים כמו ז'אנרים אחרים, אלא על ידי איכויות מעודנות יותר כמו טון או אווירה (53). עם זאת, ישנם מאפיינים סגנוניים ותמאטיים אשר חוזרים בין הסרטים הללו, ואותם ניתן לזהות אף בסרט זה.
חלק שני: דמויות הנשים ב"חקירה באפילה" "חקירה באפילה" מציג ארבע דמויות נשיות ייחודיות- פולה, דלי, ארלין ואלן. כל אחת מייצגת סוג שונה של מיניות נשית. חלק שלישי: "חקירה באפילה" כפוסט נואר לאור מה שנכתב כאן, ניתן לראות כי על אף ש"חקירה באפילה" מתאפיין בכמה מאפיינים של סרטי נואר קלאסיים, הוא עדיין שונה מהסרטים הללו מבחינות רבות.