פרוייקט גמר - תכנון, ניתוח ועיצוב מערכת מידע עבור מרפאת אף אוזן גרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 13943

תקציר העבודה

סיכום הפרויקט הפרויקט נעשה במסגרת מגמת תעשיה וניהול ובהתמחות מערכות מידע.
מטרת הפרויקט הייתה לכנן מערכת מידע עתידית ממוחשבת עבור מרפאת אף אוזן גרון בהוד השרון, וכמו כן לבדוק את מידת כדאיות ההשקעה במערכת המידע החדשה.
פרק
1 תכנון מערכת המידע החדשה – בפרק זה בדקתי את נחיצותה של מערכת מידע במרפאה.שאלה זו נבדקה במסגרת שלב הייזום אותו ביצעתי. בחלק זה הגעתי למסקנה כי אכן קיים צורך והצדקה למערכת מידע ממוחשבת שתחליף את מערכת המידע הידנית הקיימת היום.
בשלב חקר מצב קיים למדתי לעומק את המצב הקיים במרפאה ותיעדתי את המצב הקיים כיום במרפאה,תוך התייחסות לאופי המרפאה,ניהולה,חלוקת התפקידים בה,הבעיות במרפאה וכן חקר מעמיק של מערכת המידע הידנית הקיימת ואופן תפעולה. באיפיון הראשוני התייחסתי למטרות מערכת המידע הממוחשבת הנגזרות ממטרות המרפאה,בפרק זה התייחסתי לגבולות המערכת,אילוציה,הנחות יסוד,איפיון פונקציונאלי של מערכת המידע העתידית וכו' בחקר ישימות בדקתי כיצד ניתן להצטייד במערכת המידע החדשה תוך התייחסות לשיקולים הרלוונטיים.בחנתי שתי חלופות לתוכנות תפעול אפשריות ובסופו של דבר בחרתי בתוכנה האופטימאלית.
פרק
2 ניתוח מערכת המידע העתידית – בפרק זה אפיינתי את מערכת המידע העתידית מנקודת מבטו של מנתח מערכות מידע באמצעות תרשימי DFD שבהם הצגתי פונקציות יסודיות וכלליות,ישויות,מי מוסר ומי מקבל את הפלט וכו' פרק
3 עיצוב מערכת המידע  – בפרק זה כתבתי בכתיבה מובנית את כל הטרנזקציות  הקיימות במערכת, בוצע גזירה של עץ תפריטים כדי לבדוק אילו מסכים יהיו רלוונטיים למערכת המידע, תרשים ERD וכן רלציות מנורמלות.
פרק
4 ניתוח ובדיקת כדאיות השקעה – בפרק זה בדקתי האם הפרויקט כדאי מבחינה כלכלית או לא. הגעתי למסקנה שה – NPV גדלו מ – 0 ולכן אקבל את תוכנת המדף.
תוכן עניינים
נושא                                                                               עמוד מבוא … – 2 – תקציר מנהלים – – 4 – פרק א' – תכנון מערכת מידע . – 6 –
1 .1 חקר מצב קיים – מרפאת אף אוזן וגרון –.. – 8 –
1 .2 איפיון ראשוני –.. – 23 –
1 .3 חקר ישימות –… – 36 – פרק ב' – ניתוח המערכת – – 56 –
2 .1 תרשימי D.F.D  (Data Floe Diagrams) … – 57 –
2 .2 מילון d.f.d  – פונקציות – 66 –
2 .3 מילון d.f.d  – מאגרי מידע –. – 74 – פרק ג' – עיצוב המערכת – – 77 –
3 .1 עיצוב טרנזקציות -… – 78 –
3 .2 עץ תפריטים –… – 93 –
3 .3 עיצוב בסיסי נתונים – – 97 – פרק 4 – ניתוח כדאיות השקעות -.. – 102 –
4 .1  חישוב השקעות וחסכונות לפי שנים –. – 106 –
4 .2 חישוב הענן –… – 109 – סיכום הפרויקט – 110 – בבליוגרפיה: – – 111 – העבודה בפונט אריאל 14