פרה-סמינריון, מוסר ועסקים, אתיקה המקצועית בפרופסית עריכת הדין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6607
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

פרה-סמינריון בקורס מוסר ועסקים נושא: אתיקה המקצועית בפרופסית עריכת הדין  תוכן עניינים נושא עמוד מבוא 3
רקע – דו"ח קלארק 5
מחקרים על התנהגות בלתי הולמת בפרופסיית עריכת הדין עקרונות המוסר כבסיס לקוד האתי                                                                                              7
   9
התפתחות כללי האתיקה המקצועית בישראל 11
לשכת עורכי הדין בישראל ואמצעי הפיקוח המשמעתי כמנגנון של ריסון פנימי 13
נתונים על סטייה מהאתיקה המקצועית בפרופסיית עריכת הדין בישראל 15
ביקורת משרד מבקר המדינה על אכיפת כללי האתיקה המקצועית של הפרופסיה בישראל 17
סיכום 19
הערות 21
ביבליוגרפיה 23
מתוך המבוא:
ככל שקראתי יותר תיאוריות עניין אותי לראות כיצד הפרופסיה שקיבלה אוטונומיה רחבה  מהחברה בנושאים שונים מתייחסת לאותם חברי הפרופסיה אשר מתנהגים בצורה בלתי הולמת כלפי אחד מבסיסי הפרופסיה והוא הרשות האוטונומית לפיקוח משמעתי עצמי .
בחרתי בפרופסית עריכת הדין אשר אמורה לפקח על הצדק החברתי בכדי לראות האם יכולה אותה פרופסיה באמצעות הפיקוח העצמי האוטונומי שניתן לה בכוח החוק להמחיש את אותו צדק חברתי ביחסים שבינה לבין הציבור הרחב.
ציפיתי למצוא מחקרים אשר יעידו על פיקוח עצמי נוקשה של הפרופסיה כלפי חבריה,פיקוח עצמי אשר יעיד על הכבוד הרב שהפרופסיה רוכשת לחברה ולציבור הרחב אשר מהווה את קהל לקוחותיה.
צר היה לי לגלות שלא כך הוא הדבר.
בעבודת הסמינר סקרתי מחקרים שנעשו בעולם בנושאי התייחסות הפרופסיה כלפי חברי הפרופסיה אשר סוטים מכללי  האתיקה המקצועית ומחקרים המדווחים על התנהגות בלתי הולמת בפרופסיית עריכת הדין.
בנושא הפרופסייה בישראל סקרתי את התפתחות כללי האתיקה המקצועית של עורכי הדין בישראל ואמצעי השיפוט של הפרופסיה בישראל וניסיתי לענות של השאלה שהטרידה אותי מלכתחילה: האם פרופסית עריכת הדין בישראל אכן  משתמשת באוטונומיית הפיקוח המשמעתי שניתנה לפרופסייה בצורה אשר ממצה את הדין עם אותם אלו הסוטים מן הדרך.