עבודה זו סוקרת את נושא ניהול השינוי, הסיבות לשינוי בארגון, תכנון השינוי, ההתנגדות ששינוי גורם אצל העובדים בארגון וכיצד ניתן להתגבר על התנגדותם.

תקציר העבודה

"העולם כולו על כל הוויתו התרחשויותיו שרוי בתהליך מתמיד של תנועה, של שינוי, של תמורות.
אין מצב הנשאר קבוע ויציב…שינוי הוא הבסיס להתפתחות ולצמיחה אישית וחברתית"(פוקס שאול).  ניהול שינויים בארגון הפך לתורה בפני עצמה.
בעבודה זו אסקור את נושא ניהול השינוי, הסיבות לשינוי בארגון, תכנון השינוי, ההתנגדות ששינוי גורם אצל העובדים בארגון וכיצד ניתן להתגבר על התנגדותם. את הנושאים הנ"ל אדגים על חברת "לחם ארז" תוך כדי מתן דוגמאות ושינויים שעברה הרשת  בשנה האחרונה. לרשת נכנס משקיע נוסף לאלו שהקימו את הרשת. כניסתו של המשקיע השלישי, הביאו מטבע הדברים לשינויים רבים. אם ברמת ההנהלה ועד לרמת העובדים.
בחרתי ברשת "לחם ארז", בייחוד בשל העניין הרב שיצרה בקרב רבים מאתנו, במובן של הפיכה מחלום ועסק קטן לרשת גדולה ששמה הולך לפניה. הארגון עבר שינויים וטלטלות במהלך השנים, חלקם קשורים לארגון עצמו וקבלת החלטות, חלקם קשור במצב הכלכלי השורר בארץ בשנים האחרונות אשר הוביל את הרשת לשינויים מהותיים אשר השפיעו על הארגון במובן של כוח אדם, הגדרת תפקיד למקימי הרשת, וכלה באסטרטגיית החברה.
כל ארגון מקבל על עצמו את השינויים באופן שונה מארגונים אחרים. התרבות הארגונית בארגון כזה או אחר משפיעה על אופן השינויים וקבלתם בקרב בעלי העניין השונים ובפרט בקרב ההנהלה והעובדים.
מבוא: רקע על הארגון 4
פרק א': תיאור הגורמים לשינוי – גורמים פנימיים וחיצוניים 5
פרק ב': מטרות השינוי . 6
פרק ג': תיאור השלבים, התהליכים והפעולות המרכזיות 7
פרק ד': השפעות השינוי הן על הארגון והן על יחידים בחברה במהלך התהליך. 11
פרק ה': המלצות להתמודדות עם הקשיים שעלו בתהליך השינוי 12
סיכום: . 14
ביבליוגרפיה : 15
העבודה לא כוללת נספחים