ייצוג נשים בפרסומת 1966 מול 2006

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3279
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

1 . מבוא : ציון 95
  התקשורת  מהווה סוכן חברות דומיננטי ויציב המגדיר בשבילנו את זהותנו, מתווה את גבולות החברה בה אנו חיים  כשהחריג נמצא מחוץ לגבולות אלו.( למיש , 2002). תוכניות טלוויזיה , פרסומות בכל סוגי המדיה ועיתונים   מספקים מאגר  בלתי נלאה של דמויות לחיקוי והזדהות מאת הצופה או הקורא .כמו כן  דמויות אלו עושות הבחנה בין המקובל והנורמאלי בחברה לבין מה  שאינו  בעל קונצנזוס חברתי ונדחק לשוליים. במעבר אל המרחב הציבורי בסיס חשיבה זה יציב ואיתן ולרוב נשים אלו יופיעו כעזר כנגדו.הווה אומר שלרוב אישה תופיע כאשתו של…(למיש , 2002). בעוד שגברים מוצגים במדיה על פי זהותם המקצועית והם יופיעו בשם מקצוע זה ,  הנשים תוצגנה באופן שאינו עוסק במקצוען אלא בהיותן נשים ואמהות לדוגמא : אם לארבעה  (למיש , 2002) . לפרסומות  כחלק מלתי נפרד מהתקשורת , יש תפקיד מוגדר וברור . מטרת הפרסומת  בחברה היא מופצת היא יידוע הצרכן אודות מוצרים או שירותים שיצרנים מעוניינים לשווק להם בעבור רווח כלכלי . המידע שמגיע לצרכן כדי שיחליט אם לקנות את המוצר או לא , אמור להיות  מהימן , ברור ומדויק.  חשיבותה רבה להנעת כלכלת העולם  הקפיטליסטי וכן מספקת לבני האנוש שביעות רצון ומענה מהיר לבעיותיהם (פירסט , 2000) האומנם כך ?  ניתוח פרסומות מראה שעקרונות שצוינו אינם נשמרים.זאת ועוד , פרסומות ממלאות למעשה מטרות סמויות בהפצה והעמקה של תכתיבים חברתיים ורבות הפרסומות אשר מפיצות מידע סקסיסטי  ומשמרות הגדרות ותכונות של גברים אל מול נשים (וימן , 2001). ראוי לציין כי הדים רבים נשמעים בחברה כנגד תופעות אלו והשפעותיהן ההרסניות . כבר משנות ה 70 קמו תנועות מחאה פמיניסטיות הדורשות שיוויון בין המינים תוך הוכחת המצב הקיים המנציח סטריאוטיפים (וימן , 2001 ) .אף הוקמה ועדה שתעסוק במעמד האישה בישראל ומסקנותיה הוגשו לראש הממשלה דאז בשנת 1987 (פירסט , 2001).  תנועות אלו יצרו תמורות רבות בחברה ומעניין וחשוב יהיה לבדוק את הדרך שנעשתה ולבדוק את הלך הרוח ששרר אז לעומת היום בייצוג הנשים דרך פרסומות. בעבודה זו אבדוק שתי פרסומות המפרסמות את בירה 'גולדסטאר' ופורסמו שתיהן בעיתון ' 7 ימים ' מבית ידיעות אחרונות. הראשונה פורסמה ביולי 1966
והשנייה 40 שנה אחר כך. אבדוק את ייצוג האישה   בפרסומת שפורסמה בשנת 1966 וכן את ייצוג האישה  בפרסומת  משנת 2006. את הייצוגים הללו אשווה אחד לשני ואנתח האם חל שינוי בייצוג נשים בפרסומת לטוב או לרע.
העבודה לא כוללת נספחים