ניהול השיווק וודקה

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2053
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תמצית מנהלים חברת האחזקות  Roust Holdings ( חברה רוסית ) מחזיקה בבעלותה שני מותגים מרכזיים : וודקה Russian Standard ובנק Russian Standard ( כל אחד מהם אחראי ל
5 % מרווחי Roust Holdings).
שוק הוודקה מתחלק לכמה פלחי מחיר : נמוך, סטנדרט, פרמיום וסופר פרמיום.
בשנת 94 ייבאה Roust Holdings מיני משקאות וודקה אל רוסיה והגיעה להחלטה לייצר מותג מקומי של וודקה שיהיה בעל איכות בינ"ל ותדמית רוסית איכותית. ואכן, וודקה Russian Standard הושקה בשנת 1998. המוצר שזכה להצלחה גבוהה שווק בשוק הרוסי כמותג פרמיום. מיתוג המוצר יצר תדמית איכות גבוהה עם קריצה לעברה העשיר והמפואר של רוסיה. 95% ממכירות המוצר בשוק הרוסי היו לבתים פרטיים.
בשנת 2000 נעשה ניסיון לשווק את מותג הודקה Russian Standard ל 10 שווקים אירופאים ( בניהם אנגליה, איטליה ויוון ) וכמות המכירות הבינ"ל עלתה ותפסה 6% מכל המכירות של המותג ברוסיה. החברה לא השקיעה בשיווק המוצר בשווקים אלו והסתפקה באסטרטגיית פה לאוזן.
יעדי החברה כפי שהוגדרו על ידה הינם הפיכת השם Russian Standard למותג עולמי שוודקה זה אחד ממוצריו והפיכת המותג לשם עולמי המזוהה עם גאווה רוסית.
החברה עומדת בפני הכרעה אסטרטגית להמשך דרכה בשוק הבינלאומי : האם כדאי להשיק את ודקת Russian Standard בשוק האמריקאי שהוא השוק הגדול בעולם? ואם כן, כיצד לעשות זאת מבחינה שיווקית ?
אנו מציגים בעבודה ארבע חלופות  אפשרויות להכרעה הנ"ל וממליצים הכרעה (ע"פ קריטריונים קבועים ) על החלופה הגורסת כי יש לשווק את המוצר לשוק האמריקאי והאסטרטגיה השיווקית המומלצת היא ניהול אסטרטגית מותג על עולמית עם אדפטציה אפשרית לשוק המקומי.