ניהול השיווק רד-בול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2506
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה מספר 1:
להחלטות ההפצה יש השפעה על מרכיביו האחרים של  תמהיל השיווק, לדוגמא: המחירים לצרכן תלויים תלות ישירה ביעילותה של מערכת ההפצה. כמו כן החלטות הנוגעות לאריזתם של מוצרים ולשינועם בד"כ מביאות בחשבון את מבנה נתיב ההפצה ומרכיביו.
למעשה, יש למערכות ההפצה חלק נכבד באסטרטגיית השיווק של הפירמה, ולא רק כגורם המקשר בין היצרן לצרכן אלא גם כזרועה המוציאה לפועל את אסטרטגיית השיווק. בד בבד עם בחירת שיטת ההפצה ישקול מנהל השיווק את תפקידה ומקומה האסטרטגי של מערכת ההפצה בתמהיל השיווק הכולל, כלומר את חלוקת מאמצי השכנוע שיופעלו על הציבור בין המשתתפים במערכת ההפצה, לבין מערכת הפרסום שהפירמה מפעילה. במערכת ההפצה נעשית פעולת השכנוע בעיקר באמצעות מוכרנים או באמצעות קידום מכירות בדרג הקמעוני. מאידך, מערכת הפרסום מתבססת על אמצעי תקשורת המוניים לצורך העברת המסר הפרסומי לציבור לקוחות גדול ככל שאפשר.
שכנוע הלקוחות ודרבונם באמצעות גורמי הביניים מכונה "אסטרטגיית דחיפה".
באמצעותה נדחף המוצר דרך הנתיב – תחילה בידי היצרן ואח"כ בידי גורמי ההפצה, שהם בעלי השפעה חזקה על בחירתו של הצרכן, בפריט מסוים, בנקודת המכירה. מסיבה זו מעניקים היצרנים תמריצים למפיצים –  בכדי לעודד אותם לדחוף את תוצרתם על חשבון מוצרי המתחרים המשתמשים באותו מפיץ. ההחלטה לנקוט באסטרטגיה של דחיפה עשויה לקדם את פעילותה של הפירמה במקרים הבאים:
התועלות מהמוצר לא ברורות לצרכן –