ניהול וארגון ב'- בניית מערכת ארגונית

תקציר העבודה

בית ספר למוסמכים במנהל עסקים תוכנית מוסמך במנהל עסקים קורס: ניהול וארגון ב' סמסטר ב' תשס"ו עבודה מסכמת                                     הארגון הנבחר הנו "חטיף וטעים בע"מ" – מפעל לייצור חטיפים ודברי מאפה מלוחים ומתוקים.
שאלה 1 המטרות התפעוליות הנן פריסה של יעדים ברי ביצוע וברי מדידה מבחינת זמן ומדידה. מטרות אלו נקבעות במהלך התפעול השוטף של הארגון במתכונת של תוכניות פעולה. את מטרות הארגון במונחים תפעוליים אנו מחלקים לחמש קבוצות עיקריות:

שאלה 2 ניתן לחלק יעדים אלו הן לפי המכירות (עמידה ביעדי מכירה כמותיים, נתח שוק מצופה לחטיפים מלוחים ומתוקים, יעדי רווחיות גולמית) והן לפי יעדי ייצור (תפוקה לעובד לשעה, שיעורי יעילות ביצור, פחת חומרי גלם). בהגשמת יעדים אלו הארגון בעצם מהווה אמצעי להשגת המטרות הרשמיות של בעלי הארגון.
להלן פירוט התפקידים:
                      א.         …
שאלה 3
התבנית הארגונית (הקבצה של תפקידים בארגון לתת יחידות אורגניות) המתאימה בארגון זה הנה של ארגון על בסיס תפקודים. בתבנית זו יש תת מערכות תפקודיות הקשורות בתשומות (כוח אדם, שיווק ומכירה, ייצור) אשר מפוצלות לתת יחידות קטנות יותר. אין מקום לשייך ארגון זה לארגון מבוסס מומחיות הואיל ואין תרומה צולבת של ידע בין מחלקות שונות (ידע בייצור חטיפים מלוחים לא יתרום לגופים אחרים בארגון) ולא מדובר על ארגון מבוסס ידע ומיומנות מיוחדת. לא ניתן –
העבודה ללא ביבליוגרפיה