לקויי קריאה

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2902
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

שם המודולה: לקויות למידה ספציפיות-2110 ניתוח קשיים בקריאה וכתיבה בעקבות אבחון דידקטי והצעות לטיפול בעקבותיו עבודת סיכום המודולה מס המודולה: PE0607
 מגמה:חינוך מיוחד MED   ינואר 2005
תוכן עניינים
חלק ראשון-   מבוא                                           ע"מ  3  חלק שני-סקירת ספרות                                    ע"מ
4 -10                  לקויי למידה                  קשיים בקריאה דיסלקסיה חלק שלישי – יישום וניתוח אבחון דידקטי       ע"מ 11
חלק  רביעי -דיון  סיכום והמלצות                    ע"מ 12-15
  ביבליוגרפיה                                                      ע"מ 16
   ניספחים   חלק א.מבוא
לקות למידה היא הלקות בעלת השכיחות הגבוהה ביותר במערכת החינוך בדו"ח מרגלית (1997) צוין ש 10%   מהתלמידים בעלי לקות למידה,בשנים האחרונות גברה המודעות לקשייהם וקיימת הסכמה לגבי ההכרה כי הליקויים פוגעים בסיכויי התלמידים ללמוד כחבריהם.(מתוך חוזר מנכ"ל דצמבר
2 003) חוק השילוב קבע כי חובת המדינה והחברה ליצור שוויון הזדמנויות רוב רובם של התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים יכולים להשתלב בכתה הרגילה בעזרת תוכנית שילוב.
במסגרת תפקידי כמורה משלבת אני משתדלת לעזור לכל המחנכות שיש להן ילדי שילוב להכיר את נקודות החוזק והחולשה של התלמידים המשולבים ולהתאים תוכנית מיוחדת לכל תלמיד ולתלמיד.
בעבודה זו תינתן דוגמא לבניית תוכנית לתלמיד לקוי למידה אקדמי עם קשיים בקריאה וכתיבה לאחר ניתוח קשייו בקריאה בהתאם לתאוריות.
העבודה תכלול בפרק ב סקירה של תאוריות מרכזיות בתחום רכישת קריאה תקינה  לקויות למידה ספציפיות,דיסלקסיה, דרכים לאיתור ואבחון הקשיים.
פרק ג מהווה תאור רקע של ר. בעקבות אבחון שנעשה לפני התחלת הטיפול בבי"ס.
פרק ד יערוך דיון וסיכום אינטגרטיבי בין הסקירה הספרותית לבין ממצאי האבחון ובו המלצות לטיפול בעקבות הממצאים.
עבודה זו תענה על תוצרי הלימוד הבאים:
 1.זהוי וטיפול בהבנת הגורמים והסימנים ללקויות למידה דיסלקסיה
2 . הצגת מודעות לטכניקות זיהוי והערכת צורכיהם של תלמידים לקויי למידה.
3. זיהוי ושימוש באסטרטגיות למידה המתאימות לתלמידים לקויי למידה.
4. יישום והערכת משאבים הולמים לצרכי תלמידים לקויי למידה.