סיכום מאמרים -הכנסת שינויים במערכת החינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3641
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

יבוא של אנרגיה-  מערכות פתוחות מייבאות אנרגיה מן הסביבה החיצונית בצורה זו או אחרת פנימה לתוך המערכת. האנרגיה זו מלווה  בזרימה מתמדת של גירויים.
נימוק מתוך המאמר של אברהם כהן: ציטוט "המבנה הפדגוגי של בית הספר התלמידים מחולקים לכיתות לפי גילם כולם לומדים אתם תכנים ,באותה כמות,באותו זמן,באותה דרך ,מקום וזמן". הסבר, בית הספר כארגון מייבא אנרגיה תמידית לתוכה.למשל, היא זקוקה תלמידים המחולקים לפי כיתות וגיל כרונולוגי,תוכניות לימודים ,צוות מורים והנהלה ,יועצות , כיתות לימוד תקציבים ,ציוד ועוד .
2.שינוי צורה- הארגון לוקח את האנרגיה מעבד אותה ומשנה אותה למוצר חדש זו העבודה שעושה הארגון בכללותו. נימוק מתוך המאמר של אברהם כהן: ציטוט,"שינוי המבנה הפדגוגי של ביה"ס אפשרי על ידי מנהל ביה"ס בשיתוף פעולה עם צוות המורים .המבנה העשוי להבטיח קידום אישי אצל כל תלמיד"הסבר, המנהל שעומד בראש הארגון הוא הקברניט החשוב המניע את המערכת ובשיתוף פעולה מלא של צוות המורים דבר המאפשר  מפנה אמיתי חיובי בבית הספר למשל: העלאת אחוזי זכאות בבחינות הבגרות.
3.התפוקה- התפוקה הוא התוצר הסופי שמייצא הארגון.מערכות פתוחות מייצאות לסביבה מוצר כלשהו. נימוק מתוך המאמר של אברהם כהן: ציטוט:"מבנה העשוי להבטיח קידום אישי של כל תלמיד-במקצועות המאפשרים לתלמידים המתקשים ללמוד מספר שעות הרבה יותר ..יוכלו להגיע לפחות ל2 יחידות  גם המקצועות מתמטיקה והבנת הנקרא היא בסיס להצלחה בכל המקצועות".הסבר, התוצר הסופי מתבטא בהצלחה בבחינות בגרות בכל המקצועות גם לתלמידים המתקשים בבתי הספר התיכוניים.
העבודה כוללת סיכומים ללא אזכור מקורות